اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون نابینایان جهرم:

در جهرم توجهی به نابینایان نمی‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کانون نابینایان جهرم گفت: مسئولان جهرم آنچنان که باید توجهی به نابینایان ندارند.

در جهرم توجهی به نابینایان نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، یاسر کلوانی بعد از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات نابینایان جهرم اظهار داشت: امسال بر خلاف سال‌های گذشته به جای برگزاری جشن روز عصای سفید از مسئولان خواستیم تا جلسه‌ای مشترک بین اعضای کانون نابینایان و مسئولان جهرم برگزار کنند تا این جلسه بهانه‌ای برای کاهش برخی مشکلات این قشر از جامعه باشد.
وی با بیان اینکه هرچه از مشکلاتمان برای مسئولان حرف می‌زنیم نتیجه‌ای دربر ندارد، افزود: اگر ما عضوی از جامعه هستیم باید مسئولان نیز نگاهی به ما داشته باشند.
دبیر کانون نابینایان جهرم با اشاره به اراده و استعداد بالای نابینایان بیان داشت: مشکلات جامعه نابینایان بسیار است و در شهر جهرم مسئولان آن چنان که باید برای این قشر کاری انجام می‌دادند اقدامی صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه اداره بهزیستی جهرم در حد توان خود به نابینایان کمک کرده است ابراز داشت: در بحث اشتغال با توجه به اینکه بسیاری از نابینایان از تحصیلات عالی برخوردار هستند اما کسی پاسخگوی اشتغال آنها نیست.
کلوانی با بیان اینکه عدم توجه مسئولان به نابینایان به انزوا کشیده شدن آنها را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: انجام مشاغل آزاد و دریافت وام برای این افراد مشکل است و فرد نابینا برای چرخیدن چرخ زندگی خود با دغدغه‌های بسیاری روبه‌رو است.
وی با اشاره به اینکه در جهرم توجهی به مسائل فرهنگی نابینایان نمی‌شود، گفت: تیم گلبال نابینایان جهرم یکی از سه تیم برتر ایران است و با توجه به کمک‌های در حد توان اداره تربیت‌بدنی این شهرستان توجهی به ورزش نابینایان نمی‌شود.
دبیر کانون نابینایان جهرم با بیان اینکه ادارات استانی به مکاتبات ما ترتیب اثر نمی‌دهند، تصریح کرد: هر تعداد نامه‌ای که به ادارات استانی داده‌ایم جواب نداشته و ترتیب اثری به آن داده نشده است.
کلوانی با بیان نبود مکان مناسب برای کانون نابینایان جهرم گفت: دفتر کانون نابینایان جهرم مغازه‌ای است که آن را اجاره کرده‌ایم و در این شهرستان مناسب‌سازی برای این قشر از جامعه مهیا نشده است.
وی با بیان اینکه مسئولان برای انجام کارهای نابینایان ما را به اداره بهزیستی ارجاع می‌دهند، ابراز داشت: قانون جامع حمایت از معلولان و سه درصد استخدام آن‌ها که در سال 83 به تصویب مجلس نیز رسیده هنوز در کشور اجرایی نشده است.
دبیر کانون نابینایان جهرم با بیان اینکه وضعیت زنان نابینا از مردان نامطلوب‌تر است، خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهیم که یک ساعت چشم‌های خود را ببندند و ببینند که آیا می‌توانند این وضعیت را تحمل کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول