اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی عصای سفید برگزار شد؛

جشن بزرگ نابینایان در رشت

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز جهانی عصای سفید جشن بزرگ نابینایان در رشت برگزار شد.

جشن بزرگ نابینایان در رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس تشکل‌های معلولان گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم جشن نابینایان که در سالن وزنه‌برداری مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشن ایجاد فضایی شاد و مسرت‌بخش و بیان و یادآوری مشکلات نابینایان به مسئولان استان است.
رضا مهرگان با بیان اینکه اشتغال همچنان عمده‌ترین مشکلات این قشر است، افزود: نابینایان افرادی با استعداد و توانمند هستند که بیشتر با تلاش خود مدارج ترقی را طی می‌کنند.
وی از عضویت یک‌هزار و 250 نابینا و کم‌بینا در موسسه خیریه با دست‌های شکوفای رشت خبر داد و گفت: در این موسسه انواع خدمات رفاهی و توانبخشی و آموزشی به این قشر ارائه می‌شود.
رئیس تشکل‌های معلولان گیلان با بیان اینکه دو خوابگاه پسرانه و دخترانه مجزای شبانه‌روزی برای اقامت نابینایان در رشت تدارک دیده شده، ابراز داشت: نابینایان پس از اقامت در این خوابگاه‌ها و دریافت آموزش‌های لازم دوباره نزد خانواده‌های خود بر می‌گردند.
وی رایانه، سوادآموزی، قرآن و انواع ورزش‌های معلولان و نابینایان را از جمله آموزش‌های ویژه نابینایان دانست و تصریح کرد: این مراسم با همکاری و مشارکت موسسه خیریه با دست‌های شکوفا، موسسه فرهنگی قرآنی جابربن عبدالله انصاری ویژه نابینایان، هیئت ورزشکاران نابینایان و کم‌بینایان گیلان، سازمان بهزیستی و آموز و پرورش استثنایی گیلان برگزار شد.
یکی از روشندلان 13 ساله، قاری و حافظ 11 جزء کلام‌الله مجید نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از هفت سالگی آغاز به حفظ و قرائت قرآن کرده است، ابراز داشت: تمام آرامش و موفقیت‌های موجود در زندگی خود را مدیون قرآن مجید هستم و به همسالان خود توصیه می‌کنم تا با قرآن مانوس شوند.
امیدرضا رحیمی با بیان اینکه قرآن مجید کمک می‌کند تا انسان از بسیاری از گناهان بپرهیزد، خاطرنشان کرد: حفظ قرآن موجب می‌شود تا گنجایش مغز برای فراگیری بسیاری از مطالب دیگر به ویژه مطالب درسی نیز افزایش یابد و می‌تواند بهترین رهنما برای انسان باشد.
این حافظ قرآن، والدین و استاد و مربیان خود را در این راستا از مشوقان اصلی خود دانست و افزود: تاکنون در مسابقات بسیاری نیز شرکت کرده است.
وی از نبود قرآن‌های بریل استاندارد در مسابقات قرآنی انتقاد کرد و ابراز داشت: در کشور قرآن‌های بریل در دسترس است، اما در مسابقات از قرآن‌هایی استفاده می‌شود که پیدا کردن صفحه و جزء آن برای نابینایان دشوار است، که این امر نابینایان را با مشکل مواجه می‌کند.
رحیمی تصریح کرد: وجود غلط اعرابی و حروفی در بیشتر قرآن‌های مسابقه، قرائت را قاریان را با مشکل مواجه می‌کند.
در این مراسم سرود، تواشیح و تئاتر توسط نابینایان اجرا و از نابینایان موفق در زمینه‌های مختلف تجلیل شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول