اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فوق تخصص خون هشدار داد:

بیماری سرطان در استان زنجان در حال افزایش است

خبرگزاری فارس: فوق تخصص خون با بیان اینکه بیماری سرطان در استان زنجان در حال افزایش است، گفت: آمار مبتلایان به بیماری سرطان دستگاه گوارش، نشان دهنده شیوع این نوع سرطان در زنجان است.‌

بیماری سرطان در استان زنجان در حال افزایش است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مینوش مقیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 60 تا 70 درصد بیماران مبتلا به بیماران سرطان در زنجان به مانند همه جا، درمان‌پذیر هستند.
وی با اشاره به اینکه انجمن خیریه مهرانه بیماران زیر 14 سال مبتلا به سرطان را به انجمن مخصوص حمایت از کودکان سرطانی معرفی می‌کند، افزود: رنج سنی بیماران مبتلا به سرطان سرویس گیرنده از انجمن خیریه مهرانه زنجان بین 40 تا 50 سال است.
یکی از سه بنیانگذار انجمن خیریه مهرانه زنجان رنج سنی مبتلایان به سرطان را در استان زنجان همانند ایران 10 سال جوان‌تر از رنج سنی دنیا عنوان و تصریح کرد: سرطان دستگاه گوارش بیشترین آمار مبتلایان به سرطان را در استان تشکیل می‌دهد.
وی سرطان سینه، خون و لنفاوی را بعد از سرطان دستگاه گوارش شایع‌ترین نوع سرطان‌ها اعلام تاکید کرد: آمار مبتلایان به بیماری سرطان در استان زنجان نیز به مانند جهان در حال افزایش است.
مقیمی رادیوتراپی را یکی از سه راه‌حل درمان بیماری سرطان اعلام کرد و گفت: 70 درصد بیماران رادیوتراپی در مراحل خاصی به درمان‌های رادیوتراپی نیاز پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان دستگاه رادیوتراپی ندارد، اضافه کرد: چون آمار بیماران سرطانی در حال افزایش است، تهیه دستگاه رادیوتراپی از ضروریات است.
فوق تخصص خون ادامه داد: درمان‌های شیمی درمانی و جراحی در زنجان با حضور متخصصان برای بیماران مبتلا به بیماری سرطان انجام می‌شود.
وی در پاسخ به سئوالی درباره دلیل شیوع سرطان دستگاه گوارش در استان زنجان تصریح کرد: بروز بیماری سرطان چند فاکتوری است از این رو نمی‌توان دلیل قطعی برای شیوع این نوع سرطان در استان زنجان عنوان کرد.
مقیمی عدم استفاده از غذای تازه، استفاده از غذاهای نمک سود و همچنین نوشیدن چای داغ را از جمله ریز فاکتورهای بروز بیماری سرطان دستگاه گوارش اعلام کرد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره آمار پزشکانی که با مرکز مهرانه همکاری می‌کنند، گفت: فعالیت‌های مهرانه تاکنون فقط در قالب ارائه کمک‌های مالی بوده است و تاکنون آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های فعال در استان زنجان هر کمکی که از آنها درخواست شده است، اجابت کرده‌اند.
فوق تخصص خون با اشاره به افزایش قیمت داروهای مورد استفاده توسط بیماران سرطانی تصریح کرد: اغلب داروهای بیماری سرطان زیر پوشش بیمه است، و انجمن خیریه مبلغی از مابه‌التفاوت پوشش بیمه و مبلغ پرداختی توسط بیماران را به بیماران پرداخت می‌کند.
وی با اشاره به ارائه داروهای جدید با قیمت‌های بالا به بازار برای بیماری سرطان تاکید کرد: پزشکان تا مجبور نباشند داروهای با قیمت بالا را برای بیماران تجویز نمی‌کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول