اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

غده سرطانی خاورمیانه روبه افول است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: غده سرطانی جهان اسلام به ویژه منطقه خاورمیانه روبه افول و نابودی گذاشته است.

غده سرطانی خاورمیانه روبه افول است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خلخال اظهار داشت: با تسخیر سفارت رژیم صهیونیستی در مصر صدای شکسته شدن استخوان رژیم صهیونیستی و حامیان آن در منطقه به گوش می‌رسد و با اراده امت‌های اسلامی تحقق آرزوی واقعی شکسته شدن این رژیم منحوس نزدیک است.
وی به عالی‌ترین آرزوی دیرینه ملت ایران و دنیای اسلام در نابودی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: مردم مصر در تاریخ امت‌های اسلامی کاری را انجام دادند که برای همیشه در کارنامه سیاه دول بیگانه ثبت و ضبط باقی می‌ماند.
وی به دیدار هفته گذشته رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و بیان داشت: استواری دین در حضور مومنان در صحنه است.
امام جمعه خلخال به تحولات اخیر کشورهای عربی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این گیر و دار کشورهای استعمارگر انگلیسی و امریکایی به دنبال غارت و حفظ منافع خود در کشورهای یاد شده هستند.
رشتبری ادامه داد: در وضعیت کنونی مهمترین بحث در تحولات منطقه است است که سیاسیون ما و روحانیون متناسب با دین و مذهب برای این کشورها الگو و مسیر حرمتی تعیین کند.
وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: روحانیون و سیاسیون ما باید در این مسیر مدلی را مبتنی بر فرهنگ متعالی اسلام ارائه کنند تا سعادت واقعی امت‌های اسلامی رقم بخورد.
امام جمعه خلخال اضافه کرد: کلیدی‌ترین و ارزشمندترین محور سخن حضرت امیر مومنان در کتاب نهج‌البلاغه تقواست و عالی‌ترین مرتبه تقوا نیز مواظبت از افکار و ذهنیت‌هاست.
رشتبری جلب رضایت خداوند را در قرار دادن خانه دل به عنوان حرم الهی دانست و افزود: مواظب باشیم حب دنیا بر قلب‌ها و دلی‌های ما مسلط نشود.
رشتبری به سابقه نماز جمعه خلخال و وجود شخصیت‌های بزرگ نظیر آیت‌الله یکتایی به عنوان پایه‌گذار نماز جمعه خلخال اشاره کرد و افزود: این شهرستان با سابقه 20 ساله در برپایی نماز جمعه سنگربانان ارزشمندی برای این فریضه باشکوه هستند.
وی به سفر رئیس‌‌جمهور و هیئت دولت به استان اردبیل اشاره و تصریح کرد:‌ بدون تعارف این شهرستان با وجود سابقه و قدمت انقلابی زیاد بسیار محروم است و دولتی که با شعار عدالت‌محوری بر روی کار آمده باید خدمات شایسته‌تری را به اهالی خلخال انجام دهد.
امام جمعه خلخال در پایان سخنان خود از نماینده ولی فقیه در استان قدردانی کرد و اظهار داشت: این افتخار دوباره است که شروع هفتمین سال امامت جمعه را در خدمت مردم ولایی و حسینی خلخال خواهیم بود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول