اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت:

8.6 میلیون ایرانی به سامانه سلامت ایرانیان پیوستند ‌

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 8.6 میلیون نفر از ساکنان شهرهای زیر 50 هزار نفر به سامانه خدمات سلامت ایرانیان پیوستند.

8.6 میلیون ایرانی به سامانه سلامت ایرانیان پیوستند ‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، مرضیه وحید دستجردی و هیئت همراه ساعتی پیش با حضور در مرکز بهداشتی درمانی خلیل‌شهر این شهرستان از قسمت‌های مختلف پروژه ملی سامانه خدمات سلامت ایرانیان بازدید و از کیفیت برنامه پزشک خانواده جویا شدند.
وی با بیان اینکه سامانه مذکور از سال 88 برای شهرهای پایین‌تر از 50 هزار جمعیت طراحی شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون اطلاعات 8 میلیون و 600 هزار شهروند وارد سیستم شده و بیش از 7 هزار پزشک برای این کار در نظر گرفته شدند.
وحید دستجردی هدف از طراحی و راه‌اندازی سامانه سلامت را دسترسی پزشکان به اطلاعات بیماران برای تشخیص به‌موقع و دقیق، ارزیابی عملکرد پزشکان، امکان دسترسی آسان به مشخصات و سوابق بیمار در هر نقطه از کشور، کمک به برنامه‌ریزی‌های بخش سلامت و داشتن آمار و اطلاعات همه‌جانبه از وضعیت سلامت خانوارها عنوان کرد.
وی اظهار داشت: شهر خلیل‌شهر حدود 10 هزار نفر جمعیت دارد و برای هر 3 هزار نفر یک تیم پزشکی خانواده برنامه‌ریزی شده است.
وحید دستجردی خاطرنشان کرد: اطلاعاتی از پرونده سلامت برای کل اهالی تهیه شد و براساس آن شاخص‌های سلامت را برآورد می‌کنیم تا سلامت مردم و محیط زیست تنظیم شود.
وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در سه استان کشور افزود: این برنامه‌ها برای شهرهای تا 100 هزار نفر جمعیت باید توسعه پیدا کند و اجرای دقیق این طرح را به طور جد پیگیری می‌کنیم.
وی با اعلام اینکه طرح پزشک خانواده به سرعت در حال اجرایی شدن است، خاطرنشان کرد: در این مرکز شاهد حضور خوب مردم برای تشکیل پرونده سلامت بودیم و افراد در قابل این قانون گروه پزشک خانواده خود را مشخص می‌کنند.
وی پس از این برنامه بازدیدی از بیمارستان امام در مرکز شهرستان بهشهر داشت.
به گزارش فارس، خلیل شهر بهشهر از سال گذشته به هزار شهر سلامت جهان پیوست و در این راستا مرکز بهداشتی درمانی خلیل‌شهر هم به پروژه ملی سامانه خدمات سلامت ایرانیان و برنامه پزشک خانواده شهری پیوست تا کار خود را به‌عنوان یکی از نمونه‌های کشوری آغاز کند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول