اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد:

اختصاص 70 میلیارد ریال برای انجام خدمات توانبخشی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی ‌اردبیل گفت در چهار سفر استانی هیئت دولات به اردبی 70میلیارد ریال برای انجام خدنات پیشگیرانه و توانبخشی به بهزیتی این استان‌ اختصاص یافته است.

اختصاص 70 میلیارد ریال برای انجام خدمات توانبخشی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان ‌امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی نابینایان در اردبیل اظهار داشت: با ارائه این اعتبارات در حوزه روشندلان استان اردبیل اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته که ایجاد اشتغال از بارزترین این گام‌هاست.
وی با اشاره به اینکه روشندلان استان اردبیل متکی به حمایت‌های بهزیستی استان نیستند خاطرنشان کرد: روشندلان استان اردبیل در کنج خانه‌های خود نمی‌نشینند بلکه در همه فعالیت‌های اجتماعی، علمی و فرهنگی شرکت داشته و منتظر کمک و حمایت بهزیستی نیستند.
این مسئول بیان داشت: بیان کرد: روشندلان استان اردبیل با فعالیت در همه زمینه‌های اجتماعی، علمی، فرهنگی و ورزشی موفق به کسب مقام‌های برتر کشوری در هر کدام از این زمینه‌ها شده و افتخاراتی برای استان کسب کرده‌اند.
احمدیان از عزم جدی دولت و بهزیستی استان برای تامین رفاه حال معلولان و نابینایان خبر داد و خاطرنشان کرد: در دور سوم سفرهای استانی هیئت دولت به استان اردبیل 70 میلیارد ریال اعتبار برای ارائه خدمات پیشگیرانه و توانبخشی به بهزیستی استان اختصاص یافته است.
وی از ارائه تسهیلات مسکن به معلولان و نابینایان خبر داد و تصریح کرد: در دور سوم سفر هییت دولت به استان 30 میلیارد ریال اعتبار برای ارائه تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی اختصاص یافته و تا پایان سال جاری مددجویان می‌توانند بدون ارائه آورده از تسهیلات مسکن مهر برخوردار شوند.
احمدیان گفت: ضمانتنامه دریافت تسهیلات مسکن مهر نیز یارانه‌های این مددجویان بوده و دیگر نیازی به تهیه ضمانت نامه از شورای شهر و ... نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بهزیستی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به خدمات ارائه شده به نابینایان از آموزش خط بریل به این قشر خبر داد و افزود: آموزش و پرورش مسئولیت آموزش خط بریل را به نابینایان در مقاطع ابتدایی بر عهده داشته و آموزش خط بریل به نابینایان در بزرگسالی توسط بهزیستی انجام می‌شود.
احمدیان با بیان اینکه در حال حاضر ماده 3 قانون اشتغال معلولان در تمامی استخدامی‌های دستگاه‌های اجرایی رعایت می‌شود از برگزاری آزمون استخدامی در چند دستگاه اجرایی برای معلولان خبر داد.
وی گفت: از آنجایی که تمامی استخدام‌های دولتی برای مقاطع بالاتر از لیسانس انجام می‌شود در همه شهرستان‌های استان تلاش خواهیم کرد با همکاری فرمانداران شرکت‌های خدماتی را موظف به استفاده از معلولان در پست‌های خدماتی کنیم.
احمدیان در پایان سخنان خود با اشاره به حمایت‌های انجام گرفته از معلولان در خصوص ارائه تسهیلات اشتغالزایی از اشتغال 126 نفر در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول