اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی چهارمحال‌و‌بختیاری:

پرداخت کامل مطالبات گندم‎‌کاران چهارمحال‌و‌بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی چهارمحال و بختیاری گفت: تمام مطالبات گندمکاران این استان پرداخت شد.

پرداخت کامل مطالبات گندم‎‌کاران چهارمحال‌و‌بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن ضیایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: در سال جاری بیش از  10 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شد که به سبب خشکسالی و خود مصرفی روستائیان این رقم نسبت به سال گذشته از کاهش 60 درصدی برخوردار است.
به گفته وی این میزان گندم از سطح 64 هزار هکتار زمین زراعی در این استان کشت و برداشت شده است.
ضیایی با اشاره به پرداخت کامل مطالبات گندم‎کاران این استان تصریح کرد: 20 درصد از مطالبات کشاورزان را دولت و 80 درصد دیگر را بخش خصوصی با نظارت مسئولان دولتی پرداخت کردند.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی چهارمحال و بختیاری رقم مانده پرداخت نشده به کشاورزان این استان را 360 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این رقم نیز تامین و به طور کامل به کشاورزان پرداخت شد.
ضیایی سطح زیر کشت و تولید گندم استان چهارمحال وبختیاری را مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود و ظرفیت این استان در محصولات کشاورزی می‌توانیم در مسیر افزایش سطح زیرکشت و تولید گندم در این استان حرکت کنیم.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت حمایت همه‌جانبه از کشاورزان می‌توانیم به افزایش تولید، صادرات و درآمد ارزی استان امیدوار باشیم.
ضیایی افزایش تولیدات کشاورزی را از برنامه‌های اولویت‌دار این استان اعلام کرد و گفت: افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات کشاورزی در کاهش نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری موثر است.
وی افزود: جوانان چهارمحال و بختیاری و به ویژه فارغ التحصیلان رشته کشاورزی این استان از مهارت بالایی در تولید محصولات کشاورزی برخوردار هستند که در صورت حمایت از آنها می‌توانیم تولیدات کشاورزی استان را افزایش دهیم.
ضیایی همچنین از صرفه‌جویی 30 درصدی در مصرف آرد و نان در این استان پس از هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داد و افزود: فرآیندهای تأثیرگذار در تولید نان با کیفیت در دو بخش تولید آرد از مزرعه تا کارخانه و تولید نان از نانوایی تا منزل توسط نانوایان انجام می‌شود که نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط است. 
وی بر ضرورت ارتقای کیفیت نان تولیدی در این استان تأکید کرد و گفت: در بخش تولید آرد، گندم مرغوب از عوامل بسیار مهم در تولید آرد با کیفیت و در نهایت منجر به تولید نان با کیفیت خواهد شد.
به گفته وی در حال حاضر بیش از 487 نانوایی در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت است که از این تعداد نانوایی موجود در استان بیش از 121 واحد نانوایی در روستا و بیش از 377 واحد نانوایی در سطح شهر دایر است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول