اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کارخانه سیمان شهرکرد خبر داد:

افزایش 33 درصدی صادرات سیمان در چهارمحال‌و‌بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه سیمان شهرکرد گفت: صادرات سیمان در شش ماه نخست سال جاری در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد افزایش داشته است.

افزایش 33 درصدی صادرات سیمان در چهارمحال‌و‌بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد باقر امینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری 170 هزار تن سیمان از کارخانه سیمان شهرکرد به کشورهای عراق و کویت صادر شده است.
وی افزود: کارخانه سیمان شهرکرد با افزایش 10 درصدی تولید سیمان خود علاوه بر تامین نیاز داخلی بیش از 177 هزار تن کلینکر به خارج از کشور صادر می‌کند.
امینی ظرفیت تولید سیمان این کارخانه را یک میلیون تن در سال اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون 10 نوع سیمان در این کارخانه تولید می‌شود.
مدیرعامل سیمان شهرکرد تصریح کرد: چهار نوع سیمان تولیدی این کارخانه به خارج از کشور صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه سیمان تولید شده در کارخانه سیمان شهرکرد از کیفیت مطلوب و مناسبی برخوردار است، اظهار داشت: یکنواختی و برخورداری از حداقل تغییرات و نوسانات، بارزترین مشخصات فنی سیمان شهرکرد بوده و این ویژگی به مشتری اطمینان می‌دهد که همواره محصولی ممتاز دریافت خواهد کرد.
امینی اضافه کرد: کارخانه سیمان شهرکرد با اتکا به تجارب ارزشمند مدیران و به‌کارگیری پیشرفته‌ترین تکنولوژی و ماشین‌آلات قادر به تولید انواع سیمان‌های 425-1، 525-1،تیپ II و تیپ V با مقاومت‌های بسیار بالا، مقاومت‌های بالای 500 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و با آلکالی پایین و بسیار نزدیک به سیمان‌های لووال کالی شده است که این موضوع برای مشتریان خارجی قابل توجه بوده و تأثیر بسزایی در میزان صادرات شرکت داشته است.
وی با تأکید بر اینکه سیمان تولید شده در این واحد تولیدی جزو مرغوب‌ترین نوع سیمان تولیدی در کشور محسوب می‌شود، افزود: در حال حاضر مصرف‌کنندگان این محصول از انتخابشان کاملا راضی هستند.
مدیرعامل کارخانه سیمان شهرکرد با تأکید بر ضرورت بررسی نقش آموزش و تبلیغات مناسب برای ایجاد بازار مصرف افزود: توجه به استانداردهای کیفی در تولید مصالح ساختمانی حرکت به سمت توسعه پایدار و تحقق اهداف مندرج در چشم انداز و برنامه پنج ساله توسعه را بیش از پیش هموار می‌کند.
وی اضافه کرد: سیمان کالایی استراتژیک در پیشبرد طرح‎های عمرانی در نقاط مختلف کشور به حساب می‌آید و ضروری است که توجه به تولید و شرایط تولید این کالا جایگاه خاصی در برنامه‌های دولت داشته باشد.
امینی به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: از آنجا که عرضه انرژی به صورت یارانه‌ای به کارخانجات صورت می‌گیرد، دولت می‌تواند نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای در تولیدات و هزینه‌های تولید داشته باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول