اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان تاکید کرد:

پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های شهر زنجان

خبرگزاری فارس: شهردار زنجان بر ضرورت پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های شهر زنجان تاکید کرد.

پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های شهر زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر موسوی ‌در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان از مجموعه فعالیت‌های انجام یافته در اداره کل کتابخانه‌های عمومی در اشاعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و احداث کتابخانه در شهرک‌های اقماری تقدیر کرد.
وی افزود: گذشته از بحث نیم درصد، شهرداری می‌کوشد تا آنچه در توان دارد در راه ارتقای کتابخانه‌ها، اشاعه فرهنگ ناب اسلام محمدی و ارتقای سطح کتابخوانی کشور به کار گیرد و از هیچ کوششی دریغ نکند.
شهردار زنجان به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و قول داد، که بخش اعظمی از سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی را در حداقل زمان ممکن به حساب این اداره‌ کل واریز شده و برای رفع مشکلات ناشی از عدم پرداخت فیش‌های آب، برق و گاز کتابخانه‌های عمومی، با تنظیم لایحه‌ای و ارائه آن به شورای اسلامی شهر صرف نظر از بحث نیم درصد بدهی‌های معوقه را پرداخت نماید.
وی در مورد احداث دو باب کتابخانه عمومی در دو شهرک جانبازان و گلشهر کاظمیه توسط شهرداری گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی نقشه‌های تیپ را با توجه به زمین‌های موجود برای احداث در اختیار شهرداری قرار دهد.
موسوی ادامه داد: در صورت عدم وجود زمین‌هایی با کاربری فرهنگی در شهرک‌های اقماری‌، شهرداری آمادگی دارد با تغییر کاربری، زمین‌های مورد نیاز را برای احداث کتابخانه‌های عمومی مهیا کند.
وی با اعلام آمادگی شهرداری در بر‌پایی نمایشگاه‌های کتاب، بهره‌وری از فضاهای داخل پارک‌ها و برپایی کیوسک‌های فروش و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی در پارک‌ها به ویژه پارک بانوان گفت: تلاش داریم شهرداری را از نهادی خدماتی که صرفا به کار آسفالت، جمع‌آوری زباله و نظافت از منظر مردم است، به نهادی اجتماعی مبدل سازیم و بدین‌گونه دیدگاه مردم را تغییر دهیم.
شهردار زنجان در مورد اختصاص مکانی به عنوان کتابخانه عمومی در پروژه‌های مسکن مهر گفت: در این خصوص اداره کل کتابخانه‌های عمومی پیشنهادهای خود را به صورت مکتوب به شهرداری ارسال نماید تا با نظر مساعد برای طرح در کمیسیون ماده 5 مطرح شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول