اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان:

10درصد برق کشور در خراسان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: تولید برق در این منطقه بیش از 10 درصد برق مجموع کشور است.

10درصد برق کشور در خراسان تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن متولی‌زاده ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پست برق 132 به 20 کیلو ولت و خط132 کیلو ولت تغذیه پست شیخ جامی شهرستان تربت‌جام اظهار داشت: در همین راستا استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی سهم بسزایی در تولید انرژی در کشور دارند.
وی با بیان اینکه مساحت مجموع استان‌های خراسان برابر با یک ششم وسعت کشور است، تصریح کرد: در طول چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در رابطه با تولید برق در کشور شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی پرسنل این شرکت برای تامین برق پایدار در شبکه سراسری کشور ابراز داشت: این تلاش‌ها منجر به حرکات بسیار خوبی در پیکره صنعت برق شده است.
وی خطوط انتقال برق در سه استان خراسان را بسیار وسیع دانست و متذکر شد: همچنین مصرف استان‌های خراسان از میزان تولید برق در این منطقه کمتر است.
متولی‌زاده میزان تولید برق در این استان‌ها را بیش از 10درصد برق کشور برشمرد و عنوان داشت: با این حال میزان مصرف برق در این منطقه کمتر از هفت درصد مجموع برق مصرفی کشور است.
وی این امر را نشان‌دهنده رعایت الگوی مصرف برق در استان‌‌های خراسان ذکر کرد و یادآور شد: مردم این استان‌ها در استفاده بهینه از انرژی برق پیشتاز هستند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با بیان اینکه استان‌های خراسان از سه مسیر به شبکه سراسری متصل هستند، خاطرنشان کرد: همچنین این منطقه آمادگی کامل برای اتصال چهارم از طریق استان یزد را داراست.
وی با اشاره به بهره‌برداری از پست برق 132 به 20 کیلو ولت و خط132 کیلو ولت تغذیه پست شیخ جامی شهرستان تربت‌جام افزود: تاکنون پنج پست 132 کیلوولت و یک پست 400 کیلو ولت در شهرستان تربت‌جام مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
متولی‌زاده از اختصاص بیش از یک‌هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرستان تربت‌جام برای برق‌دار شدن تمام چاه‌های کشاورزی پروانه‌دار و روستاهای بالاتر از 10خانوار این شهرستان خبر داد.
متولی‌زاده میزان اعتبار احداث پست برق 132 به 20 کیلو ولت شیخ جامی و خط 132 کیلو ولت تغذیه این پست را بالغ بر 54 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این پست دارای 60 مگاوات آمپر ظرفیت و دو فیدر خط 132 کیلوولت و دوفیدر ترانسفورماتور 132 کیلوولت است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول