اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد:

ایجاد 1910 شغل در حوزه صنایع دستی استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به تعهد صنایع دستی و گردشگری در ایجاد اشتغال خانگی گفت: در سال جاری یک هزار و 910 شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری استان ایجاد می‌شود.

ایجاد 1910 شغل در حوزه صنایع دستی استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی نقی زاده محجوب عصر امروز در جلسه ستاد حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال سازمان صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در سال جاری 2 هزار و 200 شغل برای کارجویان است، اظهار داشت: برای یک هزار و 313 نفر اشتغال در خانه ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 616 نفر در سامانه رصد اشتغال خانگی ثبت شده است، افزود: در حال حاضر 217 نفر از ثبت نام کنندگان مجوز دریافت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: تعداد 155 نفر نیز برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون از 155 نفر معرفی شده فقط 17 نفر توانسته‌اند تسهیلات دریافت کنند، تصریح کرد: در سال جاری سازمان صنایع دستی تعهد ایجاد اشتغال برای 2 هزار و 200 نفر را دارد در حالی که سهمی در اعتبارات ندارد.
وی از سهم 35 درصدی مشاغل خانگی مستقل نیز ابراز نارضایتی کرد و افزود: سهم 65 درصدی پشتیبان در حوزه صنایع دستی با توجه به ماهیت کار حوزه صنایع دستی همخوانی ندارد که باید جای درصدها در گروه مستقل و پشتیبان عوض شود.
در ادامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به اینکه در بخش آموزش در طول شش ماهه نخست سال جاری 322 دوره در رشته‌های مختلف برگزار شده است،
خاطر نشان کرد: در کلاس‌های آموزشی شش ماهه نخست امسال یک هزار و 174 نفر آموزش‌های لازم را در بخش مشاغل خانگی فرا گرفته اند.
قاسم صیادی با اشاره به اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در بحث ثبت نام مشاغل خانگی تاکنون پرونده 911 نفر را تحویل گرفته است، تصریح کرد: حدود 257 پرونده مربوط به مشاغل خانگی نبوده که به مسئولان مربوطه ارجاع داده شده است.
وی با بیان اینکه از 780 نفر ثبت شده در سامانه 96 مورد تایید شده است، افزود: تاکنون 94 مورد برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.
در ادامه مدیر کل امور هماهنگی استانداری زنجان نیز با اشاره به نحوه تعامل دستگاه های اجرایی با دستگاه‌های متولی صدور مجوز گفت: مدیریت زمان با توجه به اینکه هفت ماه از سال می‌گذرد از ضروریات است تا به نتیجه مطلوب برسیم.
سعید عباسی خاطر نشان کرد: دستگاه‌ها باید از تسهیلاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد برای ایجاد اشتغال نهایت استفاده را بکنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول