اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو خبر داد:

اختصاص بیش از 12 هزار میلیارد ریال برای آب کشاورزی

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو از اختصاص بیش از 12 هزار میلیارد ریال توسط دولت به امر آب وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: با اختصاص این اعتبار باید تغییراتی در نظام آبیاری کشور پدید آید.

اختصاص بیش از 12 هزار میلیارد ریال برای آب کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجید نامجو ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پست برق 132 به 20 کیلو ولت و خط 132 کیلو ولت تغذیه پست شیخ جامی شهرستان تربت‌جام اظهار داشت: توجه به موضوع روستا سبب ایجاد برکات بسیار خوبی برای کشور می‌شود.
وی با تاکید بر این مطلب که روستاها یکی از اساسی‌ترین نقاط کشور به حساب می‌آیند، افزود: در همین راستا توجه به این مراکز باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وزیر نیرو با بیان نباید در داخل کشور شاهد محرومیت افراد بود، تصریح کرد: به همین منظور دولت نیز با برنامه‌ای مدون نسبت به محرومیت‌زدایی اقدام نموده است.
وی تأمین آب و برق مناطق محروم را امری بسیار مهم برای دولت دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا اعتبارات مناسبی نیز برای این اقدام در مجموعه دولت اختصاص داده شده است.
نامجو بخش آب و برق را یکی از حوزه‌های پر کار دولت برشمرد و اظهار داشت: در طول سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی برای تامین آب شرب سالم بهداشتی مردم و همچنین ایجاد شبکه برقی پایدار انجام شده است.
وی از اختصاص بیش از 12 هزار میلیارد ریال توسط دولت به امر آب به وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و متذکر شد: با اختصاص این اعتبار باید تغییراتی در نظام آبیاری کشور پدید آید.
وزیر نیرو با بیان اینکه با این اعتبار باید در مدت کوتاهی سامانه آبیاری کشور از غرقابی به قطره‌ای تغییر پیدا کند، بیان داشت: حرکت به این سمت سبب صرفه‌جویی بسیار بالا در مصرف این مایع حیاتی می‌شود.
وی تاکید کرد: استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی کمک شایانی به تحقق این امر بسیار مهم می‌کند.
نامجو با اشاره به ظرفیت‌های عظیم تولید انرژی برق در کشور گفت: ایران با وجود نیروهای نخبه و متخصصان زیاد ظرفیت زیادی در این زمینه دارد.
وی با بیان این که ایران در زمینه ظرفیت‌سازی تولید برق در رتبه نخست منطقه قرار گرفته است، افزود: همچنین این جایگاه در جهان رتبه شانزدهم است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول