اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد:

اجرای طرح پرورش میگو در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل شیلات گیلان از اجرای طرح پرورش میگو در سال جاری در این استان خبر داد.

اجرای طرح پرورش میگو در گیلان
حجت سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به اجرای طرح پرورش میگو در گیلان بیان داشت: استان گلستان جشن مروارید سفید و یا پرورش میگو را را انجام می‌دهد و طبق رایزنی‌هایی که با این استان صورت گرفته و با استفاده از تجربیات و تولید بسیار بالایی که دارد قرار بر این شده که با در اختیار گذاشتن تمام اطلاعات و بحث ارزیابی زیست‌محیطی، امسال طرح پایلوت پرورش میگو را در گیلان اجرا کنیم.
وی درباره شهرستان‌های مستعد پرورش طرح میگو بیان داشت: طرح پایلوت میگو در شهرستان رودبار و شهرهای لوشان و منجیل به زودی‌ اجرا می‌شود.
مدیر کل شیلات گیلان پرورش میگو را با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی پژوهشکده آبزی‌‌پروری و مرکز انستیتو بین‌المللی ماهیان خاویاری عنوان کرد.
این مسئول کشت توأم برنج و ماهی را از دیگر طرح‌های شیلات استان ذکر کرد و ابراز داشت: گیلان دارای 237 هزار هکتار مزارع است که از این مقدار، 15 هزار هکتار برای کشت توٱم برنج و ماهی مساعد است.
سعیدی با بیان اینکه از این مقدار، سطح 900 کیلوگرم ماهی تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: از فضولات آن نیز به عنوان کود استفاده می‌شود.
به گفته وی، امسال 10 تا 15 درصد این مزارع زیر کشت برنج توأم با ماهی از انواع کپور ماهیان، آمور، بیگ‌هد و دیگر گونه‌ها از انواع ماهیان کشت می‌شود.
این مسئول با اشاره به آغاز فصل صید ماهیان استخوانی خاطرنشان کرد: صید ماهیان استخوانی از 20 مهر جاری در گیلان آغاز شده است.
وی ادامه داد: امسال حدود 200 میلیون انواع بچه ماهی استخوانی و خاویاری را در دریاها رهاسازی کردیم.
سعیدی مقدار صید در سال گذشته را ۳ هزار و 134 تن ذکر کرد و افزود: با توجه به رهاسازی بچه ماهیان پیش‌بینی‌ می‌شود امسال از صید بهتری نسبت به سالانه گذشته برخوردار باشیم.
مدیرکل شیلات گیلان کولی، کپور، سفید، سوف، سیم و خاویاری را از گونه‌های تکثیر شده ماهیان استخوانی از سوی این اداره عنوان کرد.
مدیر کل شیلات گیلان با اشاره به اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بلقوه‌ای است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌های شیلاتی گیلان، اجرای پرورش ماهی در قفس است.
وی در پایان اذعان داشت: در حال حاضر سه قفس پرورش ماهی در گیلان در حال اجراست که یکی در پرورش ماهی آزاد و دو قفس در پرورش ماهی خاویاری است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول