اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تربیت بدنی استان اصفهان:

اصفهان پایتخت ورزش کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تربیت بدنی استان اصفهان از تدوین سند راهبردی ورزش استان اصفهان خبر داد و گفت: با اجرای این سند، استان اصفهان باید تا سال 1394 به‌عنوان پایتخت ورزش کشور شناخته شود.

اصفهان پایتخت ورزش کشور می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رشید خدابخش شامگاه جمعه در همایش بزرگ عفاف و حجاب با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در جمع جوانان از وجود دو خلأ بزرگ در ورزش کشور ابراز نگرانی کردند، اظهار داشت:  نبود برنامه کلان در ورزش کشور و نیز خلأ فرهنگی در ورزش از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بود که من به نوبه خود سعی کرده‌ام در هر استانی در خدمت جامعه ورزشی بوده‌ام برنامه سازمان یافته‌ای را با محوریت امور فرهنگی برای ورزش آن استان تدوین و به نوعی این دغدغه را در این زمینه تخفیف دهم.
وی ادامه داد: به همین منظور سال گذشته سند راهبردی ورزش استان طی پنج سال با 15هزار نفر ساعت کار تنظیم شد که با اجرای آن استان اصفهان باید تا سال 1394 به‌عنوان پایتخت ورزش کشور شناخته شود.
مدیرکل تربیت بدنی استان اصفهان افزود: سند راهبردی ورزش اصفهان با پنج هدف کلان تدوین شده که یکی از این اهداف تعمیق فرهنگ اسلامی در جامعه ورزش با همکاری بسیج و امور بانوان اداره تربیت بدنی است.
وی اضافه کرد: تلاش کرده‌ایم همواره جامعه ورزش را به سمت و سویی هدایت کنیم که رعایت حجاب و عفاف سرلوحه ورزشکاران ما باشد و شرایط تاکنون به‌گونه‌ای پیش رفته که تیم‌های مختلفی از ورزش استان اصفهان به‌عنوان تیم‌های نمونه عفاف و حجاب در کشور شناخته شده‌اند.
خدابخش یادآور شد: در استان اصفهان 50 هیئت ورزشی فعالیت می‌کنند که یکی از امور اصلی که در تفاهمنامه آن‌ها با اداره کل تربیت بدنی منعقد می‌شود تعمیق فرهنگ اسلامی در جامعه ورزش در کنار ورزش همگانی و قهرمانی است.
وی با بیان اینکه جامعه ما اقبال خوبی به ورزش ندارد، اظهار داشت: از جمعیت 75 میلیون نفری ایران تنها 2 میلیون و 600هزار نفر ورزشکار سازمان یافته فعالیت و این آمار حاکی از این است که تنها 3.5 درصد از جامعه ایرانی ورزش می‌کنند.
مدیرکل تربیت بدنی استان اصفهان بیان کرد: در کشوری همچون چین از جمعیت یک میلیارد و 500 میلیون نفری آن، یک میلیارد و 200 میلیون نفر ورزشکار هستند و مسئولان چینی دغدغه 300 میلیون نفری که به ورزش روی خوش نشان نمی‌دهند، را دارند و این در شرایطی است که در جامعه مسلمان ایران از 75 میلیون نفر 72 میلیون آن ورزش نمی‌کنند.
وی افزود: تلاش کرده‌ایم با انجام برنامه‌های مختلف در استان اصفهان مردم ضمن رعایت عفاف و حجاب به سمت ورزش همگانی روی بیاورند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول