اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

کنگره شعر رضوی بر پایه شناخت اهل‌ بیت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: حرکت و جهت‌گیری کنگره شعر رضوی بر پایه شناخت و درک معرفت و سیره ائمه به ویژه امام رضا (ع) استوار است.

کنگره شعر رضوی بر پایه شناخت اهل‌ بیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری ششمین کنگره شعر رضوی کرمان اظهار داشت: حرکت و جهت‌گیری کنگره شعر رضوی بر پایه شناخت و درک معرفت و سیره ائمه به ویژه امام رضا (ع) استوار است.
وی افزود: شاعران با درک این معارف و انتقال مفاهیم بلند و ارزشمند در قالب شعر، نقش مهمی در گسترش فرهنگ ولایی و رضوی در سطح کشور ایفا می‌کنند.
سعیدی خطاب به اعضای این ستاد تصریح کرد: باید از هر ظرفیتی که موجب ارتقای ششمین کنگره سراسری شعر رضوی می‌شود، استفاده کرد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به چگونگی داوری آثار رسیده به دبیرخانه کنگره شعر رضوی کرمان اظهار داشت: در مرحله اول داوری، هیئت پنج نفره متشکل از مسئول دبیرخانه کنگره، نماینده معاون فرهنگی اداره کل و سه نفر داور متخصص و مجرب در حوزه ادبیات آثار رسیده را بررسی کردند.
وحید محمدی بیان کرد: این آثار صرفا از راستای رعایت اصول اولیه شعری، تناسب اشعار با موضوع کنگره و همچنین داشتن شرایط الزامی و ابتدایی آثار برای شرکت در یک کنگره ملی به عنوان مرحله نخست داوری مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت 500 اثر از مجموع کل آثار برای مرحله بعد تحویل دبیر تخصصی داده شدند.
وی گفت: در مرحله دوم داوری هیئت پنج نفره دیگری متشکل از دو داور از خارج استان و دو داور استانی به سرپرستی دبیر تخصصی کنگره از مجموع 500 اثر منتخب مرحله اول 100 اثر را انتخاب کرده‌اند.
محمدی بیان کرد: در مرحله سوم 100 اثر منتخب برای پنج داور سرشناس و مطرح کشور ارسال می‌شود تا 30 اثر را برای دعوت به کنگره و شرکت در مرحله شعرخوانی بخش رقابتی کنگره ششم انتخاب و به دبیرخانه کنگره معرفی کنند.
به گزارش فارس، در جلسه ستاد ششمین کنگره سراسری شعر رضوی کرمان که با حضور مدیرکل، معاونان، دبیر اجرایی و اعضای این ستاد برپا شد، ابتدا در زمینه وضعیت و تعداد آثار رسیده تا پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه، مهمانان و مسئولان مدعو و سایر برنامه‌های اجرایی این کنگره گزارشی ارائه شد.
در این جلسه مرحله دوم داوری آثار رسیده به دبیرخانه کنگره به پایان رسیده است.
ششمین کنگره سراسری شعر رضوی کرمان با حضور شاعرانی از سراسر کشور 9 تا 11 مهر ماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول