اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان رضوی؛

سال جهاد اقتصادی سال رویش جوانه‌های علمی است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی گفت: سال جهاد اقتصادی سال رویش جوانه‌های علمی در استان است که ثمره آن را در عرصه‌های مختلف در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

سال جهاد اقتصادی سال رویش جوانه‌های علمی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رضا عبدالملکی اظهار داشت: جوانان استان همان‌گونه که در دوره دفاع مقدس با تکیه بر ایمان مذهبی و باورهای دینی موفق شدند در جبهه‌های نبرد ابتکار عمل را در اختیار بگیرند امروز هم با همین رویکرد توانسته‌اند قله‌های پیشرفت را در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری طی کند.
وی اظهار داشت: این روحیه در هر صحنه‌ای که حفظ شده با کارآمدی همراه بوده و به‌واسطه آن توانسته‌ایم از مشکلات عبور کنیم که اگر چه سخت بوده اما دستاوردهای مهمی داشته و اثربخش بوده است.
عبدالملکی افزود: باید همین برکات و اعتقادات را حفظ کنیم و بدانیم که با حفظ روحیه جهادی می‌توان بر همه مشکلات فائق آمد.
وی گفت: در سال جهاد اقتصادی هم که شش ماه آن را پشت سر گذاشتیم با همین رویکرد توانستیم گام‌های موثری برای توسعه علمی استان برداریم و اینکه حضور در عرصه‌های ملی همچون جشنواره از علم تا عمل موید توان جوانان استان و پیشرفت‌های علمی استان بوده است.
عبدالملکی با بیان اینکه امروز با حجم زیاد فعالیت‌های صورت گرفته روحیه خودباوری و خودکفایی در میان نسل جوان استان موج می‌زند، گفت: در نمایشگاه و جشنواره از علم تا عمل که در شهریورماه گذشته در تهران برگزار شد نمایندگان استان خراسان رضوی به ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی دستگاه‌های دولتی، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها و همچنین آخرین ایده‌هایی برتری که به تولید تبدیل شده‌اند پرداختند و توانستند رتبه برتر کشوری را در این زمینه کسب کنند.
وی اظهار داشت: خراسان رضوی با وجود 7 هزار نخبه ثبت شده در کانون نخبگان ایران و 18 هزار اختراع ثبت شده، یکی از استان‌های پیشتاز در عرصه پژوهش و فناوری محسوب می‌شود.
وی افزود: چند سالی است که به همت دستگاه‌های اجرایی به موضوع پژوهش و فناوری توجه ویژه‌ای شده که باعث شناسایی نخبگان و ارائه طرح‌های برجسته‌ای در زمینه‌های مختلف به کشور شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با دارای بودن پنج مزیت گردشگری، صنعت، کشاورزی، انرژی و نیروی انسانی باید در تمام زمینه‌های پژوهش و فناوری جزو استان‌های ممتاز کشور قرار داشته باشد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول