اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

سفر رهبری به کرمانشاه ‌‌وحدت شیعه و سنی‌ را بیشتر می ‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: سفر رهبری به کرمانشاه ‌‌وحدت شیعه و سنی‌ را بیشتر می ‌کند.

سفر رهبری به کرمانشاه ‌‌وحدت شیعه و سنی‌ را بیشتر می ‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اوصاف متقین در بیان امام علی (ع) خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) با بیان اینکه «قَدْ بَراهُمُ الْخَوْفُ بَرْىَ الْقِداح، یَنْظُرُ اِلَیْهِمُ النّاظِرُ فَیَحْسَبُهُمْ مَرْضى وَ ما بِالْقَوْمِ مِنْ مَرَض وَ یَقُولُ: لَقَدْ خُولِطوا وَ لَقَدْ خالَطَهُمْ اَمْرٌ عَظیمٌ» یکی از نشانه‌های انسان‌های متقی را بدن لاغر و نحیف ایشان اعلام می‌کند که بر اثر بیم از حق جسمشان چون تیرِ تراشیده لاغر شده است.
وی در ادامه با اشاره به بیان امام علی (ع) مبنی بر اینکه «لایَرْضَوْنَ مِنْ اَعْمالِهِمُ الْقَلیلَ، وَلایَسْتَکْثِرُونَ الْکَثیرَ. فَهُمْ لاَِنْفُسِهِمْ مُتَّهِمُونَ وَ مِنْ اَعْمالِهِمْ مُشْفِقُونَ» اظهار داشت: انسان‌های متقی به طاعت اندک خشنود نمى‌شوند و طاعت زیاد را زیاد ندانند بنابراین خود را به کوتاهى در بندگى متّهم کرده و از عبادت خود در وحشت هستند.
خطیب جمعه ابهر با بیان اینکه انسان متقی به هیچ عنوان کینه و کدورتی از دیگری در دل نگه نمی‌دارد، بر لزوم رعایت احترام متقابل زن و شوهر در محیط خانه تاکید و تصریح کرد: احترام زن و شوهر به یکدیگر در محیط خانه زمینه‌ساز تربیت صحیح فرزندان است، چرا که احترام اعضای خانواده به یکدیگر سفارش دین و آئین پیغمبر (ص) است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز در بوشهر اضافه کرد: مقام معظم رهبری در پیام خود به این اجلاس بر ضرورت آبادانی ظاهری و معنوی مساجد تاکید کردند که همگان باید در مسیر تحقق این مهم گام بردارند.
حجت‌الاسلام رحیمی افزود: اگر مساجد و نمازهای ما براساس فرامین دینی باشد، در آن صورت به هیچ عنوان شاهد مشکل روانی در جامعه نخواهیم بود و در این میان با برپایی باشکوه نمازها و همچنین آبادانی معنوی مساجد، خودکشی در سطح جامعه به وقوع نمی‌پیوندد.
وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های از حسد است، عنوان داشت: حسودی همچون آتش، روان و اعصاب انسان را خُرد می‌کند، که همگان خود را از این عمل دور بداریم.
امام جمعه ابهر افزود: اگر می‌خواهیم مشکل بزهکاری و اعتیاد در سطح جامعه نداشته باشیم و شاهد رخت بر بستن اعتیاد از جامعه بوده و جامعه مملو صلح و صفا و عشق باشد، باید مساجد را احیا کرده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.
وی با تاکید بر لزوم مأنوس کردن کودکان و نوجوانان با مساجد خاطرنشان کرد: اگر مساجد ما آبادی ظاهری و باطنی داشته باشند در جامعه مشکلی به وقوع نمی‌پیوندد که در این راستا علما باید با مطالعه در مساجد حضور پیدا کرده و مردم نیز هیئت امنا و علمای مساجد را یار و یاور باشند.
حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه به سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: برکت‌های این سفر روحانی و نورانی در آینده مشخص می‌شود که وحدت قومی، قبیله‌ای، وحدت شیعه و سنی و آبادانی از مهم‌ترین برکت‌های این سفر است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول