اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان خبر داد:

راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی کانون‌های مساجد در مشهد

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان از راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مشهد خبر داد.

راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی کانون‌های مساجد در مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام احمد پهلوانی شامگاه سه‌شنبه در آیین تجلیل از مروجان فرهنگ رضوی با بیان اینکه کانون‌های مساجد دارای بخش‌های عملکردی متفاوت و متعددی هستند اظهار داشت:‌ ترویج فرهنگ رضوی در استان به واسطه برنامه‌های موجود از روند مناسبی برخوردار است.
وی افزود: در تابستان امسال بیش از یک‌هزار و 200 نفر از اعضای فعال 24 کانون‌ فرهنگی هنری مساجد استان به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان گفت: از هر کانون بین 40 تا 90 نفر با حضور در این اردوها، در برنامه‌های زیارتی، فرهنگی و آموزشی پیرامون مباحث عقیدتی، اخلاقی و بصیرتی شرکت کردند.
وی از راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی ویژه اعضای کانون‌های مساجد هرمزگان در مشهد مقدس خبر داد و بیان کرد: از سال آینده برنامه‌های منسجم اردویی شامل فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی با استفاده از اساتید مجرب کشوری در این قرارگاه اجرا خواهد شد.
پهلوانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان طی دهه کرامت و ولایت، خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقاشی کودکان و نوجوانان، مسابقات فرهنگی، جشن‌های میلاد، مسابقات ورزشی و غیره از جمله برنامه‌های کانون‌ها در این دهه است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ادامه، فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مروجین فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت (ع) دانست و بر شناسایی استعدادهای جوانان در زمینه‌های مختلف و فراهم کردن شرایط برای پرورش این استعدادها توسط مدیران کانون ها تاکید کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی مریدی‌زاده با بیان اینکه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با فعالیت‌های خود خستگی را خسته می‌کنند، بیان کرد: مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حد توان از آنها حمایت خواهد کرد.
وی خطاب به مدیر مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: هر کدام از شما حکم یک روحانی را دارید و بنابراین باید با شناسایی استعدادها، ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها، موانع و مشکلات موجود در راستای نشر، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآن و عترت در جامعه تلاش کنید.
مریدی‌زاده، با بیان اینکه استعدادیابی کار ساده‌ای نیست، تصریح کرد: این کار، زمان‌بر، سخت و دشوار و در عین حال شیرین و دلچسب است و کانون‌های مساجد باید با در اختیار گرفتن اساتید مجرب و متعهد در امر شکوفایی استعدادها گام بردارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه در بندرعباس بیشترین افراد جامعه را نسل جوان تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: فعالان فرهنگی مساجد باید جوانان را در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و قرآنی یاری و همراهی کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول