اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رسیدگی به مساجد کشور:

همه دستگاه‌ها خود را متولی مساجد می‌دانند ولی در عمل‌ اینگونه نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رسیدگی به مساجد کشور گفت: همه دستگاه‌ها خود را متولی مساجد می‌دانند ولی در عمل هیچ کس متولی نیست.

همه دستگاه‌ها خود را متولی مساجد می‌دانند ولی در عمل‌ اینگونه نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری عصر امروز در بیستمین اجلاس سراسری نماز در استان بوشهر اهتمام به جذب امامان جماعت واجد شرایط، پشتیبانی از ائمه جماعات و رفع دغدغه آنان، استقرار نظام جامع اطلاعات و آمار با استفاده از فناوری نوین، آموزش خادمان مساجد، حمایت از ابتکارات و نوآوری مساجد و معرفی مساجد نمونه، فعال‌سازی جوانان مسجدی و تهیه نقشه راهبردی مساجد، مطالعه دقیق برای تحول مساجد، حمایت مادی، معنوی و مهارتی از امامان جماعت، سرمایه‌گذاری برای تحول نرم‌افزاری و ایجاد جذابیت در مساجد را از اولویت‌های بیستمین اجلاس نماز ذکر کرد.
‌رئیس مرکز رسیدگی به مساجد کشور گفت: هم‌اکنون برخی از مساجد یا امام جماعت ندارند و یا امام جماعت آنها ضعیف و یا اینکه چند شغله است و اقامه نماز در مساجد آخرین وظیفه ایشان است.
وی افزود: جهت‌گیری حوزه علمیه باید تربیت امام جماعت برای مساجد باشد که در حوزه‌ها این اصل فراموش شده است.
حاج علی اکبری با بیان اینکه فقدان فناوری اطلاعات در شبکه سازی مساجد یکی دیگر از مشکلات مساجد کشور به شمار می‌رود،گفت: گر چه در این زمینه بسیار ضربه می‌خوریم ولی همچنان از داشتن فناوری اطلاعات در شبکه سازی مساجد ضعیف عمل می‌کنیم.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور اظهارداشت: برخی مشکلات آزار دهنده مربوط به مساجد با یک تصمیم گیری سریع امکان حل شدن دارند ولی عدم اقدام به موقع یک سری مسائل ساده را مشکل کرده است.
وی یادآورشد: همه دستگاه‌ها خود را متولی مساجد می‌دانند ولی درعمل هیچ کس متولی نیست و جایی که مظلوم می‌ماند خود مساجد هستند.
حاج علی اکبری گفت: یکی از اشکالات مساجد بهره نبردن از نظریات مخاطبان است زیرا مساجد ما از سامانه لازم برای گرفتن مستمر نظریات مخاطبان بی بهره است و باید در یک نظام هدفمند بتوانیم توقعات مخاطبان را شناسایی کنیم.
وی اضافه کرد: ضعف بهره وری در مساجد بسیار مشهود است که اگر بخوبی از ظرفیت بهره وری مساجد استفاده شود انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول