اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی یک سال اخیر انجام شده است؛

کشف 4 تن مواد مخدر در طبس

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: طی یک سال اخیر بیش از چهار تن انواع مواد مخدر در سطح شهرستان طبس کشف و ضبط شده است.

کشف 4 تن مواد مخدر در طبس
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، مهدی میرزاده صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی که با حضور امام‌جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان طبس، همچنین بازنشستگان نیروی انتظامی شهرستان طبس در محل ستاد فرماندهی انتظامی طبس برگزار شد، اظهار داشت: در تقویم رسمی کشور از 13 تا 19 مهرماه به عنوان هفته نیروی انتظامی نام‌گذاری شده است که در طول این هفته توانمندی‌های نیروی انتظامی و اقدامات انجام شده به‌وسیله این نیرو بیان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه افتخار و سرافرازی نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در کشور است، ادامه داد: مهمترین ماموریت نیروی انتظامی در شهرستان طبس در حوزه مواد مخدر است و نیروی انتظامی این شهرستان نیز برای برخورد قاطعانه با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر تصمیم جدی دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس با بیان اینکه در زمینه مبارزه با مواد مخدر توفیقات قابل‌توجهی به‌وسیله نیروی انتظامی در شهرستان طبس کسب شده است، افزود: از هفته نیروی انتظامی سال گذشته تا هفته نیروی انتظامی امسال، در مجموع بالغ بر چهار تن انواع مواد مخدر در شهرستان طبس کشف و ضبط شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، حدود 10 درصد افزایش دارد.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان دارالمؤمنین طبس جرائم خشن مانند آدم‌ربایی و گروگان‌گیری وجود ندارد و در زمینه سرقت نیز به گواهی آمار، این شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان یزد و حتی کشور به مراتب دارای موارد کمتری است که البته نیروی انتظامی شهرستان طبس درصدد است تا از همین میزان سرقت اندک نیز پیشگیری کند.
میرزاده نیروی انتظامی را مجموعه‌ای دارای ماموریت‌های متنوع دانست و یادآور شد: در بخش راهنمایی و رانندگی علاوه بر کنترل ترافیک، حدود 13 خدمت دیگر مانند صدور و تعویض گواهینامه و بازدیدهای فنی نیز انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: در طول سال گذشته حدود 58 هزار تماس با فوریت‌های پلیسی 110 در طبس شامل تماس‌های عملیاتی، جاده‌ای و اخذ راهنمایی گرفته شده است که این آمار حاکی از تعامل خوب مردم با نیروی انتظامی است.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس درباره پلیس امنیت اجتماعی نیز گفت: باتوجه به حساسیت و دقت ویژه‌ای که در موضوع مشکلات اجتماعی وجود دارد، اقدامات خوبی به‌وسیله پلیس امنیت اجتماعی در شهرستان طبس انجام شده که مشکلات اجتماعی پیش آمده در سطح شهرستان به نسبت سال گذشته کاهش یافته که امیدواریم روند کاهش همچنان ادامه یابد.
وی با اشاره به اینکه برقراری نظم و امنیت در حوزه وسیع استحفاظی شهرستان طبس کاری بسیار دشوار است، از همکاری و مساعدت امام جمعه و فرماندار طبس، مقامات قضائی و سایر دستگاه‌ها و مردم در این راستا قدردانی کرد.
میرزاده تصریح کرد: چنانچه نیروی انتظامی به وظایف خطیر خود که همانا برقراری نظم و امنیت جامعه اسلامی است به درستی عمل کند، به‌طور قطع موجب افتخار و سرافرازی این نیرو، و سرور و شادمانی فرماندهی معظم کل قوا خواهد شد.
امام جمعه طبس نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: نیروی انتظامی مولود انقلاب و حاصل ادغام شهربانی، ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی است و بر همین اساس دارای ماموریت‌های حساس، متنوع و متعددی است.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان با بیان اینکه نامه پرمحتوا و ارزشمند حضرت امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر دستورالعملی برای کارگزاران جهان اسلام تا ظهور آقا امام زمان(عج) است، افزود: امام علی(ع) که در این نامه نتایج و آثار اقشار مختلف مردم را برمی‌شمرند وقتی به معرفی نیروهای مسلح می‌پردازند، بهترین تعاریف و آثار را برای این نیروها ترسیم می‌کنند.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح و لشگریان خدا حصار محکم جامعه و ملت هستند که مرزهای خاکی، فکری و عقیدتی را برای در امان ماندن از شر دشمنان، شیاطین و وسوسه‌گران محافظت می‌کنند و در واقع این نیروها زینتی برای حاکمان و والیان الهی هستند.
امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: امنیت از مهم‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای همه موجودات و به‌ویژه انسان‌هاست و بدون امنیت هیچ آسایش و لذتی وجود نخواهد داشت که باتوجه به اینکه نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در راستای حفظ امنیت مردم تلاش می‌کنند، بهترین جایگاه را در جامعه اسلامی دارند و خداوند هم اجر و مزد بی‌پایان به کارکنان این نیروها عنایت خواهد کرد.
وی خطاب به مسئولان استانی و کشوری یادآور شد: شهرستان طبس با گستردگی، پراکندگی و حساسیت بالایی که دارد، می‌طلبد که با در اختیار قرار دادن نیرو و امکانات، به نیروهای مسلح و به‌ویژه نیروی انتظامی این منطقه توجه بیشتری شود تا بتوانند بهتر به وظایف خود عمل کنند.
مهاجریان از فرمانده، مسئول عقیدتی - سیاسی و سایر کارکنان نیروی انتظامی در شهرستان طبس تقدیر کرد.
اجرای حرکات نمایشی و رزمی به‌وسیله پرسنل نیروی انتظامی طبس، قرائت قطعه شعری به‌وسیله طالب‌زاده از بازنشستگان نیروی انتظامی طبس و اهدای لوح و هدایایی به بازنشستگان اخیر نیروی انتظامی طبس، پرسنل و سربازان نمونه این نیرو و همچنین پزشکانی که با کمیسیون‌های پزشکی این نیرو همکاری می‌کنند از دیگر برنامه‌های مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در طبس بود.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول