اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز گشایش یافت؛

نمایشگاه شناخت و پیشگیری از اعتیاد در قائمشهر

خبرگزاری فارس: از امروز نمایشگاه شناخت و پیشگیری از اعتیاد در قائمشهر آغاز به کار کرد.

نمایشگاه شناخت و پیشگیری از اعتیاد در قائمشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، ظهر امروز نمایشگاه شناخت و پیشگیری از اعتیاد با حضور مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان قائمشهر در باشگاه تختی قائمشهر برای مدت چهار روز  گشایش یافت.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان قائمشهر با بیان اینکه تلاش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قائمشهر برای برپایی نمایشگاه در آغاز سال تحصیلی جدید، آشنایی و شناخت دانش آموزان و والدین آنها از این بلای خانمان سوز بود.
سید ابوالقاسم فاضلی با تاکید بر اینکه سن ابتلای به اعتیاد در کشور عموما از 14 تا 16 سالگی است، تصریح کرد: استقبال و مشاهده نزدیک خانواده‌ها و فرزندانشان از این نمایشگاه ما را در پیشبرد بخشی از اهدافمان یاری می‌کند.
وی افزود: سپاه پاسداران شهرستان قائمشهر به عنوان شهرستان پایلوت در استان مازندران مامور اجرای طرح کشوری آمارگیری معتادان و اطلاعات جانبی مربوط به این افراد است.
فاضلی با اشاره به ادارات و نهادهایی که درگیر پیشگیری و درمان معتادان شهرستان قائمشهر هستند و در برگزاری نمایشگاه همکاری کردند، بیان داشت: بسیج سازندگی شهرستان به سبب وجود پایگاه‌های مقاومتی که در سطح شهرستان موجود است در شناخت و معرفی معتادان به مراکز پیشگیری و درمان مثمر ثمر خواهد بود.
این مسئول از حضور اداره ورزش و جوانان به عنوان مروج سلامت و عامل بازدارنده از اعتیاد، از پلیس و نقش آن در دستگیری و درمان، اداره ارشاد اسلامی به عنوان مبلغ فرهنگی ترک مواد مخدر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای برپایی کلاس‌های آموزشی نظیر استفاده از خلاقیت این گروه سنی در ارائه معضلات اعتیاد در نقاشی و داستان و پاسخگویی به سوالات کودکان درباره اعتیاد نام برد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر با اشاره به کمپ‌های موجود در نمایشگاه افزود: کمپ‌های ویژه ان‌جی‌او ها و اداره بهزیستی شهرستان قائمشهر که برای پیشگیری، سلامت و درمان با روش‌های متادون درمانی، رفتاردرمانی و برگزاری جلسات مداوم با این اشخاص در سطح شهرستان غرفه دارند در نمایشگاه حضور یافته‌اند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: 20 مرکز mmt با 22 پزشک درمانگر در شهرستان قائمشهر از طریق متادون درمانی مشغول خدمت هستند.
فاضلی اعتیاد را یک بیماری دانست و تاکید کرد: درمان سرطان بسیار راحت‌تر از درمان بیماری اعتیاد است و هیچ شخصی نمی‌تواند خود را به علت وابستگی به خانواده یا پایگاه اجتماعی خاصی از گرفتار شدن در دام بیماری اعتیاد مبرا بداند.
وی اذعان داشت: محیط همواره زمینه را برای اعتیاد فراهم می‌کند و نهاد جامعه باید با بازدید و استقبال از اینگونه نمایشگاه‌ها، زمینه شناخت و درک آحاد مردم را از این بیماری دامنگیر و خانمان‌سوز افزایش دهد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول