اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تقدیر از نفرات برتر؛

جشنواره رضوی در کاشان خاتمه یافت

خبرگزاری فارس: سومین جشنواره فرهنگی هنری رضوی و نمایشگاه آه و آهو در کاشان با تقدیر از نفرات برتر طی مراسمی به کار خود پایان داد.

جشنواره رضوی در کاشان خاتمه یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان پنج‌شنبه شب در این مراسم با تشریح کامل تعاریف هنر و هنرمند از دیدگاه فطرت الهی اظهار کرد: هنر از احساسات و عواطف هنرمند سرچشمه می‌گیرد که در زمان عجین شدن با دستمایه مذهبی و معنوی علاوه بر شکوفایی خلاقیت و ابتکارات هنرمند وی را به مراتب رشد و کمال هنری و عرفانی می‌رساند.
محمدمهدی صباغی، تاثیرگذاری عشق و ارادت به خاندان مطهر ائمه معصومین (ع) و شناسایی سجایا و سیره آنها در قالب رشته‌های هنری را از عالی‌ترین مراتب هنرمند دانست و افزود: انتقال حالات معنوی و نورانی هنرمند در قالب آثار هنری بر روی مخاطب بسیار سازنده و اثرگذار است.
وی زبان هنر در انتقال مفاهیم مذهبی، آموزه‌های دینی و معرفی سیره اخلاقی اهل بیت را به عنوان بهترین ابزار زیبا، جذاب و تاثیرگذار ارتباطی بر روی نسل جوان تأکید کرد و گفت: اقدام مؤسسه خادمین‌الرضا(ع) کاشان در شناسایی شخصیت و سیره رضوی و کلام علوی طی دهه کرامت از طریق برگزاری جشنواره و نمایشگاه آه و آهو با استفاده از رشته‌های هنری و ساخت نمونه حرم مطهر رضوی ستودنی و مایه افتخار این شهرستان است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با تقدیر از زحمات مدیر و اعضای فعال مؤسسه خادمین‌الرضا(ع) در کاشان در برگزاری سومین جشنواره فرهنگی هنری رضوی و نمایشگاه آه و آهو در این شهرستان تصریح کرد: جایگاه هنر در فرهنگ رضوی و ارائه آثار هنری در معرفی و نهادینه کردن این فرهنگ بسیار بالا و حائز اهمیت است.
دبیر هنری جشنواره فرهنگی هنری رضوی آه و آهو نیز در این مراسم استقبال چشمگیر مردم در بازدید از آثار هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه این جشنواره را بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: در این دوره از جشنواره تعداد 35 هنرمند آثار خود با موضوعات معرفی شخصیت با کرامت و سخاوت امام رضا(ع) و احادیث رضوی را در بخش‌های خوشنویسی، معرق، نگارگری، مینیاتور و تذهیب ارائه کردند.
سید‌سعید کاظمی افزود: در هنر نگارگری بخش گل و مرغ، حنانه‌سادات حنانی رتبه اول، زهره زراعتی رتبه دوم را کسب کردند و هیئت داوران کسی را حائز رتبه سوم در این بخش ندانست.
وی مصطفی آقایی قمصری، فریبا قپان‌داری و هادی مقدم را به ترتیب نفرات اول تا سوم بخش خوشنویسی در رشته نستعلیق عنوان و تصریح کرد: در رشته شکسته نستعلیق نیز حسین خلیق و حسن دهقانی به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم انتخاب شدند و هیئت داوران کسی را برای مقام سوم در این رشته شایسته ندانست.
به گفته وی، در بخش خطوط عربی، علیرضا یوسفی و شیرین حسنی نفرات اول تا دوم، زهره نمازی نفر اول رشته مینیاتور، مهدیه باستان، خدیجه سکوت و سمیرا حسن‌بیگی نفرات اول تا سوم رشته تذهیب، سمیه حقیقت‌پرست، فاطمه اسماعیلی و زهره زیلوچی نیز به عنوان نفرات اول تا سوم رشته معرق حائز رتبه، دریافت لوح تقدیر، جایزه و تندیس جشنواره شدند.
دبیر هنری جشنواره فرهنگی هنری رضوی آه و آهو با تأکید بر اینکه هنر خالصانه و عاشقانه در بیان احساسات و عواطف معنوی پاک و عاری از هرگونه منیت است، خاطرنشان کرد: هنرمندی که از منیت پاک شد و به معنویت گرائید هنرش ماندگار و تاثیرگذار است.
کاظمی با اشاره به اهمیت ارائه آثار هنری در معرفی و شناسایی سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) طی دهه کرامت از طریق برگزاری جشنواره فرهنگی هنری رضوی و نمایشگاه آه و آهو در کاشان، تلاش مسئولان را برای استانی شدن این جشنواره در سطح استان اصفهان خواستار شد.
به گفته وی، استانی شدن جشنواره فرهنگی هنری رضوی کاشان علاوه بر ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان، تعامل و آشنایی بیشتر آنها در سطح استان، شناسایی و شکوفایی استعدادهای برتر هنری زمینه رشد و پیشرفت آنها نیز را فراهم می‌کند. 
وی با تشریح عملکرد این مؤسسه جشن دختران رضوی، نشست مهدویت، دیدار از سالمندان و بزرگداشت مقام سالمند در مراکز نگهداری آنها، اجرای تئاتر رضوی، تکریم از والدین، چاپ ماهنامه هشت به صورت روزنگار، همایش شب شعر رضوی، گردهمایی مداحان رضوی را از جمله برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری این مؤسسه طی دهه کرامت خاطرنشان و تصریح کرد: جشن نقاشی کودکان رضوی، همایش خانواده با حضور دکتر بانکی با موضوع روانشناسی خانواده از دیدگاه امام رضا(ع) و مراسم شب میلاد در قالب جشن ملی زیر سایه خورشید با استقبال از خادمان آستان قدس رضوی همراه با پرچم‌گردانی متبرک به گنبد منور امام رضا(ع) را از دیگر برنامه‌های این مؤسسه برشمرد.
مهدی توکلی با اشاره به تأسیس مؤسسه خادمین‌الرضا(ع) کاشان از حدود سال 84 افزود: طی این مدت با انجام خدمات مختلف فرهنگی و اقدامات کمک‌رسانی به فقرا به فعالیت خود ادامه داده‌است و به واسطه فعالیت‌های مطلوب فرهنگی در طول سه سال اخیر موفق به امتیاز دریافت برگزاری جشن ملی زیر سایه خورشید و دعوت از خادمان بارگاه منور رضوی برای شهرستان کاشان هم‌ردیف با استان‌ها شده‌ است.
به گفته وی چاپ ماهنامه هشت طی سه سال اخیر و چاپ آن در دهه کرامت به صورت روزنگار هر روز با نام یکی از القاب امام رضا(ع) مشتمل بر اخبار رضوی، اجرای طرح کمک‌رسانی"معین الضعفا"به فقرا با زیر پوشش داشتن حدود 50 خانوار از طریق ارائه کمک‌های نقدی، تهیه جهیزیه، خرید اقلام خوراکی، دارویی، پوشاک، لوازم‌التحریر و ویزیت پزشک رایگان از جمله خدمات ارزنده فرهنگی و یاری اعضای این مجموعه به افراد تحت پوشش آن است.
مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری رضوی و نمایشگاه آه و آهو در کاشان به همت مؤسسه خادمین‌الرضا(ع) و با همکاری شهرداری این شهرستان با حضور جمع زیادی از شهروندان عاشق عصمت و طهارت و مسئولان این شهرستان دارالمؤمنین در نمایشگاه آه و آهو برگزار شد که در پایان این مراسم کمک هزینه سفر به مشهد از طریق قرعه‌کشی به 12 نفر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره و نمایشگاه اهدا شد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول