اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور:

شماره‌گذاری خودروی روآ برای حمل و نقل عمومی تمدید شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور گفت: خودروی «روآ» قرار است برای استفاده در سیستم حمل و نقل عمومی شهرهای کشور تا پایان امسال پلاک‌گذاری شود.

شماره‌گذاری خودروی روآ برای حمل و نقل عمومی تمدید شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بابک هاشمی در جمع مدیران سازمان‌های تاکسیرانی مازندران که از سوی دفتر امور شهری استانداری مازندران در قالب کارگاه آموزشی در هتل بادله مرکز مازندران برگزار شد، با بیان اینکه 340 هزار دستگاه خودروی همگانی در سطح کشور 30 میلیون سفر شهری را انجام می‌دهند، بیان داشت: خودروهای حمل و نقل همگانی درون شهری مورد استقبال مردم قرار گرفته و حجم بالایی از مسافران درون شهری از طریق وسایل نقلیه همگانی تردد می‌کنند.
وی بزرگ‌ترین مجموعه شهرداری را سازمان تاکسیرانی دانست و گفت: حجم بالای رانندگان و مسافران در فعالیت‌های امور شهری از طریق حمل و نقل همگانی است در حالی که با کمترین امکانات بیشترین خدمات ارائه می‌شود.

* وضعیت تاکسیرانی کشور با سایر دنیا متفاوت است
هاشمی با اشاره به اینکه وضعیت تاکسیرانی کشور با سایر دنیا متفاوت است، تصریح کرد: بالاترین حجم ناوگان تاکسیرانی را تهران دارد و این نشان‌دهنده اهمیت بخش تاکسی است ولی در کشورهای دنیا تاکسی در سایه حمل و نقل عمومی قرار دارد.
وی ادامه داد: با توجه به میزان استقبال از حمل و نقل عمومی در کشور باید برنامه‌ریزی‌های مدونی برای خدمات‌رسانی مطلوب ارائه شود.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور با اشاره به اینکه ساماندهی حمل و نقل عمومی تنها با مدیریت صحیح امکان‌پذیر خواهد بود، یادآور شد: دو اصل مهم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در ساماندهی حمل و نقل همگانی مورد توجه قرار می‌گیرد که تاکسی‌ها در بخش سخت‌افزاری نقش موثری دارند. 

* هدف‌گذاری برای نوسازی60 هزار خودروی فرسوده دیگر. 
وی افزود: دولت نهم و دهم حدود 60 هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی فرسوده را با همکاری ستاد حمل و نقل سوخت از رده خارج کردند و خودروهای صفر جایگزین آنها شدند.
این مقام مسئول روند نوسازی خودروهای فرسوده را در کشور مستمر دانست و خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری برای نوسازی 60 هزار خودروی فرسوده دیگر در سطح کشور در دستور کار قرار دارد.
هاشمی تصریح کرد: برای توسعه ناوگان داخل کشور فعالیت‌های خوبی انجام شده است که حدود 70 هزار دستگاه خودرو به ناوگان کشور اضافه شد و امسال نیز 25 هزار دستگاه دیگر برای این بخش در دستور کار قرار گرفت.
وی به بخش نرم‌افزاری حمل و نقل همگانی درون شهری اشاره کرد و گفت: در بخش نرم‌افزاری آئین‌نامه و تدوین مقررات را داریم که از اهمیت خاصی برخوردار است و آموزش در اولویت فرایند کار قرار گرفته است. 

* 5 جلد کتاب برای آموزش رانندگان تاکسی تا هفته آینده رونمایی می‌شود
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور با اشاره به اینکه آموزش مدیران عامل سازمان‌های تاکسیرانی و رانندگان را برای اعمال درست قوانین و مصوبات در بخش حمل و نقل همگانی داریم، یادآور شد: با همکاری معاونت پژوهشی برای نخستین بار پنج جلد کتاب را برای آموزش رانندگان تاکسی تدوین کرده است که تا در هفته آینده رونمایی می‌شود.
وی افزود: برای توسعه بخش نرم‌افزاری حمل و نقل همگانی مجهز شدن به اتوماسیون اداری سازمان تاکسیرانی‌ها مورد تاکید قرار گرفته است که در کشور اتوماسیون اداری واحد تحت نظارت فعالیت می‌کند.
هاشمی مدیریت و نظارت دقیق بر هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: نظارت از طریق بازرس و گشت روش سنتی است که باید از این روند خارج و به هوشمندسازی روی آورد.
وی ادامه داد: در این بسته که برای هوشمندسازی حمل و نقل همگانی فراهم شده است، همه خودروهای حمل و نقل عمومی شهری مجهز به سیستم نوین تکنولوژی نرم‌افزاری می‌شوند.

* خودروی پراید از حمل و نقل عمومی حذف شده است
این مقام مسئول اعتبار هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را بیش از 500 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: با تعاملی که با بانک‌ها انجام شد از طریق تسهیلاتی که ارائه می‌دهند هوشمندسازی اجرا می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور به بررسی مشکلات سازمان‌های تاکسیرانی استان مازندران پرداخت و گفت: از یک سال و نیم اخیر خودروی پراید از حمل و نقل عمومی حذف شده است.
وی افزود: در نوسازی خودروهای فرسوده توجه به خودروهای تقویت شده‌ای همچون روآ است که مجددا طرح این خودرو در حمل و نقل همگانی مصوب شد.
هاشمی با بیان اینکه به مدت دو سال است که سایت ساماندهی خودروها بسته شده است، تصریح کرد: امکان بازگشایی سایت ساماندهی خودروهای همگانی میسر نیست و درخواست‌ها از طریق سازمان‌های ذیربط و دفتر امور شهری آن هم بر حسب نیاز انجام می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور ابطال کارت‌های سوخت برخی وسایل حمل و نقل‌ سواری درون و بین شهری را منوط بر اعلام تغییر وضعیت دانست.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول