اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرری:

زنگ پیوند اولیا و مربیان در شهرری نواخته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری گفت: همزمان با هفته پیوند اولیا و مربیان زنگ اولیا و مربیان در مدارس شهرری به صدا در‌می‌آید.

زنگ پیوند اولیا و مربیان در شهرری نواخته می‌شود
داوود عمو حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به فرا رسیدن هفته اولیا و مربیان گفت: همزمان با فرا رسیدن این هفته زنگ پیوند اولیا و مربیان در مدارس شهرری به صدا درمی‌آید.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری از تجلیل انجمن‌های برگزیده سال گذشته تحصیلی در آموزش و پرورش این ناحیه در روز پیوند انجمن اولیا و مربیان خبر داد و افزود: علاوه بر تقدیر از انجمن‌های برتر نواخته شدن زنگ پیوند اولیا و مربیان و برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته پیوند اولیاء و مربیان آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: زنگ پیوند اولیا و مربیان روز یکشنبه در دبیرستان آرمیتا مصلی‌نژاد ناحیه 2 شهرری با حضور مسئولان نواخته می‌شود. 
عموحیدری بیان کرد: انجمن اولیا و مربیان مظهر تعامل و همکاری بین مدرسه و خانه است و دو نهاد خانواده و مدرسه از تاثیرگذارترین نهادها در کشور هستند که پایه شخصیت دانش‌آموز را شکل می‌دهند و همکاری این دو نهاد با یکدیگر تاثیر به سزایی در هرچه بهتر تربیت کردن دانش‌آموز دارد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرری عنوان کرد: در هفته پیوند اولیا و مربیان که از تاریخ 24 تا 30 مهر ماه هر سال برگزار می‌شود، والدین به مدرسه دعوت شده و در مورد مسائل تربیتی به بحث و تبادل نظر می‌پردازند و نمایندگان خود در مدارس را به مدت یک سال انتخاب می‌کنند.
وی در ادامه در ارتباط با انجمن اولیا و مربیان تاکید کرد: انجمن اولیاء و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است. خانه و مدرسه دو نهاد تربیتی مهم به شمار می‌آیند که در صدر عوامل تاثیرگذار بر روند رشد و تکامل رفتار نوباوگان جامعه قرار دارند و مهم‌ترین عامل در هماهنگی و همسویی نظری و عملی میان مربیان و مدرسه به واقع انجمن اولیا و مربیان است.
عمو حیدری تصریح کرد: هر یک از دو کانون خانواده و مدرسه به تنهایی موفق نیستند بلکه باید مجموعا به صورت نهادی واحد درآیند و یک سیاست و یک بینش را اتخاذ کنند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرری ادامه داد: اولیا به عنوان صاحبان اصلی این سرمایه‌های با ارزش، دارای حق اظهار نظر، حق نظارت و در بعضی موارد حق دخالت در مسائل آموزش و پرورش هستند و تنها در این صورت است که فرآیند پیچیده و عمیق تعلیم و تربیت می‌تواند به شکل درست و شایسته‌ای به اجرا گذاشته شده و موجب رشد و تعالی شود.
وی در ادامه افزود: ممکن است رفتار و شیوه های تربیتی مربیان با رفتارها و روش‌های تربیتی اولیا در خانواده متفاوت و یا احیانا متضاد است که در اینصورت تاثیر ویرانگری بر شخصیت کودک دارد، از این اصل مسلم تربیتی می‌توان ضرورت ارتباط و تبادل نظر میان اولیا و مربیان را درک کرد. این ارتباط در سیستم آموزشی و پرورشی ما از طریق انجمن اولیا و مربیان صورت می‌گیرد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرری در پایان عنوان کرد: خانه و مدرسه زمانی می‌توانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که هر یک شناخت تربیتی کافی داشته باشند و نقش تربیتی خاص خود را با بصیرت ایفا کنند. از سوی دیگر تا هنگامی که اهمیت ارتباط میان خانواده و مدرسه برای اولیا روشن نشود، نمی‌توان آنها را در مسائل آموزشی و پرورشی دانش‌آموز مشارکت داد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول