اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز هنرهای نمایشی:

100 هزار نفر در حوزه تئاتر استان‌ها فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز هنرهای نمایشی گفت: هم اکنون بیش از 100 هزار نفر در حوزه تئاتر استان‌ها فعالیت می‌کنند.

100 هزار نفر در حوزه تئاتر استان‌ها فعالیت دارند
محمد دشت‌گلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد همچنین شمار گروه‌های نمایشی فعال در استان‌های کشور به غیر از تهران را 557 گروه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه بیش از 300 تالار نمایشی در کشور برای اجرای نمایشنامه‌ها در تهران و استان‌ها ساماندهی شده است، تصریح کرد: حمایت از تئاتر استان‌ها به عنوان یک ظرفیت قابل از رویکردهای مرکز هنرهای نمایشی است.
دشت‌گلی از تئاتر شهرستان‌ها به عنوان استوانه هنری عرصه نمایش کشور یاد کرد و گفت: نیاز است در توزیع اعتبارات و امکانات عادلانه، حرکتی متوازن و متعادل در این عرصه در پیش گرفته شود.
این مسئول در مرکز هنرهای نمایشی همچنین اعتبارات این مرکز را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال 150 میلیارد ریال به این مرکز برای توسعه و حمایت از گروه‌های نمایشی در سطح کشور اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات تئاتر کشور امسال در مقایسه با سال گذشته 50 درصد رشد دارد، افزود: سال گذشته 100 میلیارد ریال برای بخش هنرهای نمایشی اختصاص یافته بود.
سرپرست مرکز هنرهای نمایشی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر بیمه هنرمندان تئاتر اظهار داشت: در این زمینه هیچ‌گونه محدودیتی وجود نداشته و افرادی که دارای شرایط سنی لازم بوده می‌توانند اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: طرح بیمه هنرمندان نمایش به طور جدی از سوی مرکز هنرهای نمایشی دنبال شده تا تمام هنرمندان این عرصه از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/م30
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول