اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرسی هماهنگی کانون مساجد اعلام کرد:

گسترش کتابخانه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد

خبرگزاری فارس: رئیس بازرسی ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون فرهنگی هنری مساجد گفت: گسترش تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در دستور کار قرار دارد.

گسترش کتابخانه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌السلام سیدعلی محمد حسینی خراسانی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن شهید غربال‌دوست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: هدف از سفر به آذربایجان غربی بررسی روند فرآیند عملکرد دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی و شناسایی نقاط قوت و تقویت نقاطی است که باید تقویت شوند.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب فرهنگی است و هدف از تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایجاد کانون‌ها و مقابله با تهاجم فرهنگی، ‌ناتو فرهنگی و جنگ نرم دشمن است و اعضای کانون‌ها در سراسر کشور فرزندان ولایت و اسلام و سربازان خط مقدم مبارزه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن هستند و به برکت مردم فهمیم در آذربایجان غربی توسعه کمی و کیفی را در این زمینه داشتیم.
این مسئول افزود: شعار مسجدمحوری توسط رئیس جمهور اعلام شده است و رئیس جمهور مساعدت خوبی برای احیای فرهنگی مساجد دارند.
حسینی‌خراسانی اعلام کرد: رویکرد دولت رویکرد فرهنگی است و امید می‌رود توسعه کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی و هنری را داشته باشیم.
وی ادامه داد: کار فرهنگی نیازمند صبوری زیاد است و ایران اسلامی نژاد‌ها، فکرها، اکوسیستم، ژئوپلتیک، از نظر مذهبی و فکری هر استانی ویژگی خاص خود را دارد.
این مسئول گفت: در مجموع آذربایجان غربی در زمینه توسعه کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی و هنری در سال‌های اخیر به خوبی پیش رفته است.
حسینی‌خراسانی اظهار داشت: سال گذشته 140 کانون فرهنگی و هنری در آذربایجان غربی وجود داشت که این میزان در سال جاری به 344 کانون افزایش یافته است.
وی به شاخص‌ترین فعالیت‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از 9 هزار و 200 کانون به 11 هزار و 400 باب، جذب و استمرار حضوری جوانان و نوجوانان در مساجد در قالب اردوهای آموزشی و طرح اوقات فراغت برای اعضای کانون‌ها، توسعه برنامه‌های قرانی، راه‌اندازی خانه‌های نور، تاسیس و گسترش کتابخانه‌های مساجد در قالب کتابخانه‌های باز و بسته در قالب 983 باب، گسترش برنامه‌های تبلیغی و ترویجی، مشارکت در طرح‌های ملی و فرهنگی به ویژه در دهه کرامت، ارتقای سطح مهارتی اعضای کانون‌ها از اقدامات انجام گرفته در این زمینه است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول