اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تبلیغات اسلامی استان همدان خبر داد:

اختصاص 25 درصد اعتبارات فرهنگی به حوزه‌های علمیه‌

خبرگزاری فارس: مدیر تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: 25 درصد از اعتبارات فرهنگی استان به حوزه‌های علمیه و مصلی‌ها اختصاص یافته است.

اختصاص 25 درصد اعتبارات فرهنگی به حوزه‌های علمیه‌
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اظهار کرد: این سفر پرخیر و برکت اعتبارات خوبی را به همراه داشت و طرح‌های بزرگی در ان به تصویب رسید.
وی به اعتبارات فرهنگی در این سفر اشاره و بیان کرد: از مصوبات رئیس جمهور در این سفر اختصاص اعتبارات فرهنگی بود که 25 درصد از اعتبارات برای ساخت مصلی‌ها و حوزه‌های علمیه در استان اختصاص یافت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: 10 درصد از اعتبارات نیز به مساجد اختصاص و در حوزه‌های فرهنگی و هنری نیز اعتبارات دیگری به تصویب رسید.
وی به عملکرد اداره تبلیغات استان و شهرستان ملایر طی شش ماه ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال از نظر موارد مذهبی و فرهنگی در تبلیغات دارای رشد خوبی بودیم که شرکت جوانان و نوجوانان در طرح‌ها و برنامه‌ها به ویژه ختم قرآن در ماه رمضان چند برابر شده است که در ملایر 2 هزار و 280 ختم قرآن به صورت گروهی در سال جاری وجود داشته است.
آزادیخواه به کمبود مبلغ دینی در کشور اشاره کرد و افزود: با وجود بیش از 4 میلیون دانشجو در کشور کمتر از 70 هزار مبلغ داریم و در این راستا باید مبلغان بیشتری جذب شوند تا با توجه به جمعیت مشکل کمبود مبلغ در کشور حل شود.
وی با بیان اینکه اولویت‌های شورای فرهنگی عمومی باید به ضروریات باشد، تصریح کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی نباید در یک مکان برگزار شود بلکه باید در مکان‌های مختلف و ادارات و نهادهای مرتبط باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خواستار شبکه‌سازی فرهنگی شد و عنوان کرد: زیرساخت‌های فرهنگی کشور باید اصلاح شوند تا شاهد بروز مشکلات و گره‌های فرهنگی در کشور نباشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش تقویت فرهنگ‌های بومی، ایجاد ارتباط صحیح با جوانان و نوجوانان و برخورد با عوامل ترویج فرهنگ‌های غلط را خواستار شد.
امام جمعه موقت ملایر نیز افزود: در شورای فرهنگ عمومی باید مسائل مختلف مطرح شود و برای آن راهکار و برنامه‌ ارائه شود و راهکارهایی جنبه عملیاتی دارند عملی شوند.
حجت‌الاسلام حسن فاضلیان بر ایجاد روحیه نشاط در جوانان تأکید و عنوان کرد: ایجاد فضاهای آموزشی، ورزشی و فرهنگی سالم می‌تواند جوانان را از بسیاری از انحرافات دور سازد.
فرماندار ملایر نیز به تشکیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان به صورت منظم و هر ماه یک بار اشاره کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور اعتبارات خوبی نصیب شهرستان ملایر شد که بخشی از این اعتبارات فرهنگی است.
حسن خیریانپور در پایان سخنانش بر جذب بودجه‌های فرهنگی توسط دانشگاه‌ها تأکید و عنوان کرد: در برگزاری انتخابات شورای فرهنگ عمومی نقش مهم و بسزایی را دارد و باید طوری برنامه‌ریزی شود تا شاهد اجرای انتخاباتی سالم و به دور از مشکل باشیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول