اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معرفی 14نام‌آور دوره نخست نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان

خبرگزاری فارس: دبیر علمی نخستین همایش نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان گفت: در دور نخست همایش نام‌آوران حوزه علمیه 14 نام‌آور از مفاخر و علما حوزه علمیه اصفهان معرفی می‌شوند.

معرفی 14نام‌آور دوره نخست نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد حسین ریاحی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: از وظایف اصحاب رسانه است تا مفاخر و علمای بزرگی را که در استان اصفهان بوده و هستند را شناسایی و معرفی نمایند.
وی با اشاره به اهمیت و نقش اصفهان در تحولات فرهنگی جهان اسلام و توسعه علوم اسلامی و نیز مبادلات علمی این دیار کهن در ادوار گوناگون تاریخی، بیان داشت: همایش‌ علمی با عنوان نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان که در 24 آذرماه سال جاری برگزار می‌شود، تا 15 آبان مهلت ارسال مقاله‌ها تمدید شد.
دبیر علمی نخستین همایش نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان با اعلام این خبر که در دوره نخست همایش نام‌آوران حوزه علمیه 14 تن از مفاخر حوزه علمیه از صدر اسلام تا دوره صفویه معرفی می‌شوند، تاکید کرد: نام‌آوران و زمینه سازان دوره نخست عبارتند از سعید بن جبیر چهره‌ای درخشان از تابعین و یکی از پیشگامان مفسرین ورود به اصفهان، اقامت و تربیت شاگردان، تاثیر او در تفسیر و سایر علوم اسلامی قابل بررسی است.
وی ادامه داد: ابی واضح یعقوبی که آثار و افکار، تحول در تاریخ نگاری اسلامی، تشیع در آثار، البلدان و آثار جغرافیایی تاریخی او جای بررسی دارد، همچنین ابراهیم ثقفی کوفی اصفهانی، ابومسلم محمد بن بحر اصفهانی جزء شخصیت‌های علمی هستند.
ریاحی به حمزه اصفهانی اشاره کرد و گفت: جایگاه حمزه در بین مورخان اسلامی، ویژگی‌های کتاب سنی ملوک الارض و الانبیاء، آثار لغوی و ادبی او جای تعمق دارد.
وی صاحب بن عباد که جایگاه صاحب در دوران آل بویه است را عنوان و تصرح کرد: گسترش تفکر شیعی توسط صاحب بن عباد صورت گرفت، همچنین شیخ الرئیس ابو علی سینا که بیشترین تحولات علمی او در اصفهان بوده و آثار و تالیفات شیخ و شاگردان و پرورش یافتگانش بسیار ارزش مانور دادن دارد.
دبیر علمی نخستین همایش نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: ابن مسکویه، ابوعبدالله معصومی اصفهانی، راغب اصفهانی، حافظ ابونعیم اصفهانی، ابوالسعادت اصفهانی، عماد الدین طبری و صائن الدین ترکه هر کدام از علما و فلاسفه‌ایی هستند که در اصفهان زیسته و آثار با ارزشی به جا گذاشته‌اند.
به گزارش فارس از اصفهان، ریاحی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق ارسال آثار خود به سایت www.isfahan.arhang.gov.irو www.ershad-is.ir  در این فراخوان شرکت کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول