اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

مسجد محور اساسی فعالیت‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مسجد یکی از محورهای اساسی فعالیت‌های فرهنگی و دینی است که باید مورد توجه جدی مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

مسجد محور اساسی فعالیت‌های فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی در دیدار با مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد قزوین بیان کرد: اگر هر نهاد ذی‌ربطی در چیدمان فرهنگی و دینی مساجد درست نقش خویش را ایفا کند، شاهد تبدیل مساجد به یک پاتوق فرهنگی و دینی پویا در سطح استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: مسجد یکی از محورهای اساسی فعالیت‌های فرهنگی و دینی است که باید مورد توجه جدی مسئولان ذی‌ربط قرار بگیرد تا با یک برنامه‌ریزی صحیح در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شاهد افزایش فعالیت‌های فرهنگی و دینی با نشاط منطبق با آموزه‌های دینی و جذب مخاطبان به ویژه نسل جوان در مساجد باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: شایسته است در پازل فرهنگی جایگاه مساجد بار دیگر مورد بازبینی قرار گیرد و از فضای سنتی مساجد خارج و یک تعریف علمی و منطقی برای مساجد داشته باشیم و این تعریف را در امر ساخت و ساز مساجد نیز لحاظ کنیم.
وی اعلام کرد: اگر جایگاه دستگاه‌های فرهنگی در پازل فرهنگی صحیح چیده نشود به طور مطمئن در حوزه نرم‌افزاری مساجد اتفاق خاصی رخ نخواهد داد، بنابراین ابتدا باید چینش دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی در این پازل صحیح انجام شود تا شاهد رونق مساجد در زمینه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باشیم.
نعمت‌الهی تأکید کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد یک نهاد موثر فرهنگی است که نقش بسزایی در رونق مساجد و جذب مخاطبان و جوانان دارد.
همچنین به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در دیدار با اعضای شورای هیئت‌های مذهبی، مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری و مؤسسات قرآنی آبیک اظهار کرد: رمز پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع‌ مقدس اقتدا به مکتب سرخ حسینی بود، بنابراین باید با الهام گرفتن از تفکر سرخ حسینی و اندیشه سبز مهدوی در مسیر توسعه پایدار کشور گام برداریم؛ تفکر سرخ حسینی و اندیشه سبز مهدی هویت شیعه است و همواره رمز ماندگاری شیعه در طول تاریخ هستند.
وی در ادامه قرآن کریم و اهل بیت (ع) را دو استراتژی و راهبرد کلیدی در طول تاریخ حیات اسلام تا قیام قیامت دانست و گفت: این دو یادگار پیامبر اسلام (ص)، استراتژی فرهنگی، دینی و نبوی ما محسوب می‌شود، همه باید این دو میراث پیامبر (ص) را ارج نهاده و از آن دو غفلت نورزیده و شوکت و عظمت آن دو را پاس بداریم.
نعمت‌الهی اضافه کرد: مربی قرآن بودن مسئله کم اهمیتی نیست، بنابراین مربیان قرآن کریم مسئولیت خطیری بر عهده دارند که باید به نحو احسن به منصه ظهور برسانند.
وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان از گذشته‌های بسیار دور و تغییر شکل آن در دوران کنونی افزود: فرهنگ اسلامی متعلق به تمام آحاد جامعه است، بنابراین هیئت‌های مذهبی، مؤسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی و هنری به عنوان بازوان قوی اداره تبلیغات اسلامی باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه گام‌های ارزنده‌ای بردارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: متولیان قرآنی و فرهنگی باید با خلاقیت، نوآوری، بهره‌گیری از منابع نیروی انسانی خلاق و متدین، مدیریت بودجه و استفاده از نفوذ معنوی خود در جامعه در راستای تقویت اعتقادات دینی تمام اقشار مختلف جامعه گام‌های موثری بردارند.
وی عنوان کرد: باید با تعامل و همفکری در راستای کاهش مشکلات فرهنگی تلاش کنیم، گام‌هایی تاکنون در این استان در حوزه فرهنگی برداشته شده و باید از بانیان آن تشکر شود ولی کافی نیست با مشورت دوستان و همکاری همه دلسوزان فرهنگ مذهبی مشکلات را در حد توان در آینده مرتفع خواهیم کرد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول