اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون تدوین استاندارد اردبیل خبر داد:

تهیه 100 استاندارد منطقه‌ای در اردبیل

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون تدوین استاندارد اردبیل گفت: تاکنون برای استان اردبیل بیش از 100 استاندارد منطقه‌ای و کارخانه‌ای تهیه شده و آن را برای اجرا ابلاغ کردیم.

تهیه 100 استاندارد منطقه‌ای در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی شهریاری صبح امروز در مراسم تجلیل از منتخبان عرصه استاندارد در اردبیل اظهار داشت: استاندارد روش انجام کار، دستور‌العمل یا مقررات و یا راهنمایی مکتوب است که در اختیار صاحبان واحدهای تولیدی – صنعتی قرار گرفته و تلاش می‌شود با تکیه بر آنها جلوی بسیاری از تخلفات و سهل‌انگاری‌ها در این حوزه گرفته شود.
عضو کمیسیون تدوین استاندارد اردبیل از تدوین استانداردهای مختلف با ویژگی‌ها و مقررات متعدد خبر داد و افزود: استاندارد در سطوح کارخانه‌ای، منطقه‌ای، ملی یا بین‌المللی تدوین و برای استفاده در اختیار واحد‌های مختلف قرار می‌گیرد.
وی با یادآوری اینکه مرجع تمام استانداردها، استاندارد بین‌المللی است، گفت: استاندارد‌های ملی و منطقه‌ای در حقیقت استاندارد ملی بومی‌سازی شده و گاه به شکل کاربردی‌تر عرضه می‌شود.
شهریاری استانداردهای ملی را در حقیقت شاخه‌ای از استانداردهای بین‌المللی و به مراتب معتبر‌تر از آن در هر کشوری توصیف کرد و افزود: تا کنون در کشور 20 هزار استاندارد ملی تدوین شده و در حوزه‌های مختلف برای تولید کیفی قرار گرفته است.
عضو کمیسیون تدوین استاندارد اردبیل با یادآوری اینکه 15 هزار مورد از این استانداردهای در چند سال اخیر تدوین شده است، ابراز داشت: امروز برای تمام کالاها و محصولات، استاندارد تعریف شده داریم که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت استاندارد کشور آنها را رصد کرده و به کار بگیرند.
عضو هیئت علمی دانشگاه‌های اردبیل اظهار داشت: استاندارد در حقیقت حداقل کیفیت مورد نیاز است که مردم باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند و احساس نکنند که مهر استاندارد در حقیقت تأییدیه کیفیت حداکثری است.
وی از رسانه‌ها و صدا و سیما خواست با فرهنگ‌سازی و روشنگری مردم را نسبت به حقایق و اصالت استاندارد آشنا کنند تا مردم در خرید کالا به مهر استاندارد که حداقل رعایت کیفیت کالای تولیدی است توجه کنند.
شهریاری گفت: اگر همه ما خود را مجبور کنیم که این حداقل‌ها را رعایت کرده و کالای کیفی تولید کنیم دیگر مثل کشورهای خارجی نیازی به استاندارد اجباری نخواهد بود.
این استاد دانشگاه با یادآوری اینکه در استان اردبیل با توجه به قطب کشاورزی استاندارد محصولات متنوع  کشاورزی تدوین شده است، تصریح کرد: ما برای محصولاتی چون سیب‌زمینی و عسل و بسیاری دیگر از محصولات استاندارد مورد نظر را تدوین کردیم تا بتوانیم  کالاهای با کیفیت تولید و عرضه کنیم.
عضو کمیسیون تدوین استاندارد اردبیل اضافه کرد: موسسه استاندارد کشور بسته به نیاز هر استان و پیشنهاد آنها آماده واگذاری اختیارات به استان‌هاست تا استاندارد کالای موردنظر خود را تهیه کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه اردبیل قطب تولید محصول سیب‌زمینی است ما در همین راستا چندین مورد استاندارد مورد نظر را تهیه و تدوین کرده و در اختیار مسئولان قرار دادیم .
شهریاری در پایان سخنان خود اظهار داشت: منابع و مصالح تولید ما ایجاب می‌کند که نشان استاندارد در کالاها با هدف تضمین سلامت آنها وجود داشته باشد تا بتوانیم با کمترین مشکل مردم را به استفاده از کالاهای کیفی و مرغوب ترغیب کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول