اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان برگزار شد؛

نخستین جشنواره کتیبه‌های سفالی در بشرویه

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره کتیبه‌های سفالی و نقوش اسلامی خراسان جنوبی در شهرستان بشرویه برگزار شد.

نخستین جشنواره کتیبه‌های سفالی در بشرویه
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امام جمعه شهرستان بشرویه چهارشنبه‌شب در این جشنواره اظهار داشت: یکی از راه‌های نهادینه کردن روحیه مبارزه با ظلم، کفر و شرک در فطرت کودکان و نوجوانان پرستش استعدادهای هنری آنها است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شمس‌الدین با اشاره به دوران‌های تربیتی در کودکان و نوجوانان گفت: دوره کودکی از بهترین دوره‌هایی است که ذهن و فکر کودک پاک و عاری از هرگونه مفاهیم غیر اخلاقی و تربیتی است.
وی بیان داشت: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها که زمینه اعتقادی و بصیرت‌افزایی دارد می‌تواند خدا محوری و تعلیم و تربیت قرآنی را سرلوحه فعالیت‌های هنری و فکری کودکان و نوجوانان قرار دهد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی نیز هدف از برگزاری نخستین جشنواره استانی را با ساخت  و سازهای گلی و سفالی با نقوش اسلامی برقراری رابطه عاطفی و عقلانی بین آنان با محیط پیرامون و هنرهای سنتی و تاریخی دانست.
عبدالرضا صمدی گفت: آشنایی کودکان با هنرهای اسلامی در قالب کار با خاک و گل و سازه‌های سفالی ارتباط عاطفی با مضامین و مفاهیم قرآنی و اسلامی ایجاد می‌کند.
وی از این جشنواره به عنوان بهترین جشنواره‌های استان نام برد که به لحاظ موضوعات و محتوای  قرآنی و اسلامی تاکنون برگزار شده است.
صمدی افزود: در سال 90 تعداد هشت جشنواره دیگر با موضوعات مختلف فرهنگی هنری برگزار خواهد شد.
مدیر مرکز فرهنگی هنری شهرستان بشرویه نیز با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار در استان و به لحاظ تناسب موضوعات با بافت تاریخی و باستانی شهرستان بشرویه برگزار شد، افزود: 120 نفر از مربیان و اعضای مراکز و کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان بشرویه، فردوس، سربیشه، نهبندان، قاینات و مراکز یک و سه بیرجند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.
علی کیانی ادامه داد: شهرستان بشرویه با 50 اثر رتبه اول را به لحاظ تعداد آثار به خود اختصاص داده است. آثار رسیده در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال توسط هیئت داوران مورد قضاوت قرار گرفت.
در این جشنواره در بخش کودک اکرم کاجی، مهدی‌سردار و امیر محمد نیک‌نژاد به ترتیب رتبه اول تا سوم استان را به خود اختصاص دادند.
همچنین در بخش نوجوان که به صورت گروهی شرکت کرده بودند افسانه و عاطفه نظریه، حسین شرکاء و جواد حسینی‌نژاد محبتی از بشرویه و امیر رضا دهقان از فردوس و همچنین فرزانه قلی‌زاده از مرکز شماره یک بیرجند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.
در گروه بزرگسالان نرگس و مرضیه اسماعیلی اول از بشرویه و قلی‌پور رهنی و ملکی از مرکز فردوس نیز رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند که با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود از هنرمندان تقدیر شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول