اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخشش گروه موسیقی ریحان اردبیل در ‌جشنواره بین‌المللی اقوام ایران

خبرگزاری فارس: پنجمین جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین با حضور گروه‌های موسیقی کشور برگزار شد و گروه موسیقی ریحان اردبیل به عنوان گروه هنری برتر معرفی شد.

درخشش گروه موسیقی ریحان اردبیل در ‌جشنواره بین‌المللی اقوام ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان اردبیل، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این مراسم با اشاره به اینکه حضور گروه ریحان در برنامه‌های بین‌المللی سبب افتخار است اظهار داشت: موسیقی در ادوار مختلف تاریخی توانسته است باور، اعتقاد و اصالت ایرانیان را در عرصه‌های دینی و مکتبی به نمایش بگذارد و اردبیل سرآمد این هنر با اصالت است.
احمدزاده کرمانی خاطرنشان کرد: انسان زمانی غرق در خود و احساس‌های نهفته خویش می‌گردد که بواسطه هنر، پنجره‌ای گشوده شده و او را به فراسوی اعماق خوبی‌ها و درک بهترین‌ها فراخواند.
وی یادآور شد؛ از قدیم‌الایام و آن هنگام که از مادر متولد و قدم در دنیا می‌نهیم اولین نغمه‌هایی که به گوشمان می‌رسد و طنین‌انداز می‌گردد لالائی‌های مادری است که از شیره جان خویش ما را پرورش داده و به تکامل می‌رساند.
این مسئول ادامه داد: موسیقی لالائی مادرانه‌ای است که هرچه داریم به واسطه آن به دست آمده و اگر هر نغمه‌ای فراموش شود نغمه زیبای آواز دلسوزانه مادر در گوش فرزند به ورطه فراموشی سپرده نخواهد شد و این یادگاری است به وسعت و عظمت دنیا که نمی‌توان آن را با هیچ هدیه‌ای معاوضه کرد.
احمدزاده کرمانی نغمه‌ای که از زبان و حنجره مادران برای تسکین روح و روان فرزند جاری می‌شود را نوعی موسیقی ارزشمند اعلام کرد و بیان داشت: موسیقی آذربایجانی و فولکوریک برگرفته از همان لالائی‌های مادرانمان بوده و هست و نغمه دلنشین موسیقی موقام آذربایجانی خود را مدیون این مکتب الهی می‌داند.
وی تصریح کرد: با گذر زمان و سپری گشتن ایام فرزندان غیور مادران هنرمند این دیار هستند که پاسدار و پاسداشت این یادگار عظیم بوده‌اند و با حفظ و حراست و انتقال سینه به سینه هنر فولکوریک توانسته‌اند به جهان و جهانیان و به ایران و ایرانیان اعلام دارند که هنر نزد ایرانیان است و بس.
معاون رئیس جمهور بیان داشت: هنرمندان اگر بخواهند می‌توانند افتخار طنین‌اندازی موسیقی آذربایجانی را در جای جای این کره خاکی به نام خود به ثبت و ضبط برسانند و با این جشنواره بار دیگر فرصتی به دست آمد تا نظاره‌گر هنرمندی فرزندان هنرمند، تحصیل کرده و با اخلاق این دیار و سبلان سرفراز و اردبیل غیور باشیم.
احمدزاده کرمانی اضافه کرد: جوانانی که خدمت به این کشور را وظیفه و سربلندی نام ایران و اردبیل را هدف خود می‌دانند و از هیچ تلاشی دریغ ننموده و تلاش بر آن دارند که به افتخارات خود بیافزایند و مرد میداندار عرصه هنر باشند.
وی گفت: در نگارش مطلب می‌توان هرگونه کلام جاری ساخت و قلم فرسایی نمود ولی آن هنگام که مخاطب هنر و هنرمند باشد قلم نیز به سختی کلام را جاری می‌سازد و توان عرضه جملات را د ر وصف هنرمند نمی‌یابد اما با جرات دادن به قلم آن را وادار می‌نمائیم تا در مقابل هنر نیز جسارت نگارش به خود دهد و بازگوئی نماید.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در اوایل امسال افتخارآفرینی گروه موسیقی ریحان و کسب رتبه اول کشوری در جشن جهانی نوروز سخن تمامی محافل هنری شد که به شکل شایسته از آنها تجلیل به عمل آمد.
احمدزاده کرمانی با ارزشمند خواندن اجرای بسیار زیبا و ماندگار گروه ریحان را در حد و اندازه جشنواره‌های بین‌المللی دانسته و حضور گروه ریحان را در برنامه‌های بین‌المللی این سازمان خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پنجمین جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین که با حضور سفیران بیش از 30 کشور جهان، وزیر ورزش و جوانان ایران، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، هنرمندان موسیقی 32 استان ایران و با برپائی 200 غرفه ارائه صنایع دستی با شرکت مدیران استانی در استان گلستان و شهر گرگان به مدت چهار روز در مهر ماه جاری اجرا و با حضور چشمگیر و بی‌نظیر مردم روبرو شد.
گروه موسیقی ریحان اردبیل با صدای هاشم اسلامیان هنرمند جوان اردبیلی توانست رتبه برتر این جشنواره را به دست آورد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول