اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد:

ادارات هزینه‌های درمانی کارکنان ایثارگر خود را بپردازند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که بر اساس قانون ادارات مکلف به پرداخت هزینه‌های درمانی کارکنان ایثارگر خود هستند، گفت: این طرح در میان مدیران میانی این استان جدی گرفته نشده است.

ادارات هزینه‌های درمانی کارکنان ایثارگر خود را بپردازند
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: مجلس شورای اسلامی در بند (ب) ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه ادارات و نهادهای دولتی را مکلف کرده تا همه هزینه‌های درمانی کارکنان ایثارگر خود را بپردازند.
 علی امیری افزود: علی‌رغم آن‌که این قانون پارسال توسط رئیس‌جمهوری ابلاغ شده، ولی این طرح در بسیاری از ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی نشده که امیدواریم با پیگیری‌های استاندار و معاون سیاسی ایشان، این مشکل ایثارگران برطرف شود.
 این مسئول امور ایثارگران در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران و جانبازان بالای پنج درصد هیچ سقفی وجود ندارد و این هزینه ها با هر رقمی قابل پرداخت است.
وی جامعه ایثارگری استان کهگیلویه و بویراحمد را افرادی کم‌توقع خواند و بیان داشت: سرانه درمان 14 هزار تومانی 18 هزار ایثارگر هر ماه به اداره بیمه ایران به منظور پرداخت هزینه‌های بهداشتی و درمانی آن‌ها واریز می‌شود.
امیری، استان کهگیلویه و بویراحمد را ولایت‌مدار خواند و گفت: این استان 22 درصد جمعیت خود را روانه جبهه‌های جنگ حق علیه باطل کرده که از این حیث حرف اول را در کشور می‌زند.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد، تهیه مسکن ایثارگران را از اولویت‌های کاری این بنیاد دانست و ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای مسکن این استان با حضور وزیر مسکن سابق، مقرر شده به همه جانبازان بالای 25 درصد زمین رایگان واگذار شود که این موضوع با اهتمام مقامات ارشد اجرایی و پیگیری‌های بنیاد شهید این استان با جدیت در حال پیگیری است.
امیری اذعان داشت: 92 پلاک زمین به خانواده‌های جانباز بالای 25 درصد در شهرستان چرام به صورت رایگان واگذار شده و هزار و 200  قطعه زمین نیز برای خانواده‌های ایثارگر در شهرستان‌های کهگیلویه و بهمئی آماده که به‌زودی به آن‌ها تحویل داده می‌شود.
وی با بیان این‌که برای تامین زمین در شهرستان بویراحمد با مشکلات کمبود زمین مواجه هستیم، تصریح کرد: جانبازان بالای 25 درصد با دریافت زمین رایگان، مبلغ 20 میلیون تومان نیز تسهیلات گرفته و به صورت شخصی واحد مسکونی خود را می‌سازند.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مشکل مسکن جانبازان شهرستان بویراحمد با مسکن مهر برطرف می‌شود ولی در حال پیگیری این موضوع هستیم که جانبازان از پرداخت سهم آورده خود تا تحویل نهایی واحدهای مسکونی معاف شوند.
امیری از معرفی 500 ایثارگر در سال جاری به بانک برای دریافت وام ارزان قیمت 30 میلیون تومانی خبر داد و خاطرنشان کرد: این وام با بهره 4 درصد پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول