اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناگفته‌های مدیرکل ‌ارشاد همدان از رفتن جشنواره فیلم کودک از همدان:

نظر سیاستگذاران فیلم کودک عدم دخالت همدانیها در برگزاری جشنواره بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه نظر سیاستگذاران فیلم کودک عدم دخالت همدانیها در برگزاری جشنواره بود، گفت: ما مخالف تدارکاتچی بودن استان در برگزاری جشنواره بودیم.

نظر سیاستگذاران فیلم کودک عدم دخالت همدانیها در برگزاری جشنواره بود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدحسین ترکمن امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از روز تولد با انواع سلاح‌های متعارف و غیر متعارف مورد هجوم قرار گرفته است، افزود: نظام جمهوری اسلامی به علت ماهیت امام محور و اسلامی بودن مکتب مورد حسد و فشار قدرت‌های مختلف دولت‌ها قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تجزیه و تحلیل دفاع مقدس بی‌ارتباط با فضای رسانه نیست، چرا که یک روز در مقابل جهان نظامی بودیم و یک روز در مقابل توطئه براندازی که به تدریج این دفاع بعد از جنگ به زمینه پیچیده تبدیل شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ابراز داشت: دشمن به دنبال آن است تا مسائل اجتماعی را به سمت سیاسی ببرد به همین باید دقت داشت تا دشمن از این موضوعات سوء استفاده نکند.
ترکمن با اشاره به اینکه غائله فتنه 88 بستری برای طرح موضوعات مختلف بود، خاطرنشان کرد: موضوعات اجتماعی باید عاقلانه و اندیشمندانه منتشر شود چرا که رسانه‌ها در دنیا پاسدار هویت‌های ملی و اقتدار ملی آن کشور هستند.
وی خاطرنشان کرد: باید در کشور رسانه‌ها بیمار شناس باشند و نقد اصولی انجام دهند، چرا که چشم و گوش نظام هستند و باید دلسوزانه به مطالبات مشروع مردم بپردازند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به رفتن جشنواره فیلم کودک و نوجوان از همدان اظهار داشت: از ابتدای سال برای هر دو جشنواره با وزارت ارشاد به مذاکره پرداختیم و در این راستا استاندار همدان چهار بار در جلسات بنیاد سینمایی فارابی و وزارت ارشاد حضور یافت.
وی با بیان اینکه ما مخالف تدارکاتچی بودن استان در برگزاری جشنواره بودیم، گفت: هر جشنواره‌ای که به همدان می‌آید از وجاهت همدان استفاده می‌کند به طوری که این جشنواره نیست که موجب معرفی همدان می‌شود بلکه همدان با سابقه بیش از 3 هزار ساله است که به جشنواره شخصیت می‌دهد.
ترکمن ادامه داد: برخی سیاست‌گذاران فرهنگی بر این امر نظر دارند که نمی‌توان دو جشنواره بین‌المللی را در یک استان برگزار کرد بلکه سیاست بر این است که همه کشور در مسائل فرهنگی دخیل باشند هر چند تا آخرین لحظه برای نگه داشتن جشنواره در همدان تلاش کردیم.
وی استان همدان را استانی جشنواره خیز دانست و افزود: جشنواره باید موجب حفظ شأن و شخصیت مردم استان باشد و برای جشنواره تئاتر بین‌المللی کودک و نوجوان همه این راه‌ها را انجام داده‌ایم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خاطرنشان کرد: برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان 13 کمیته برنامه‌ریزی شده است تا جشنواره‌ای در حد نام همدان برگزار شود.
وی با اشاره به تعهدات و قراردادهای جشنواره فیلم کودک ابراز داشت: قبل از انجام هر برنامه‌ای قراردادی بسته می‌شود، در جشنواره فیلم نیز تعهداتی ایجاد شد که در هیچکدام ارشاد طرف قرارداد نیست و تفاهم‌نامه‌ها همواره با فارابی بود.
ترکمن با اشاره به اینکه در حوزه تئاتر بیش از 100 درصد اعتبار ارتقا یافته است، افزود: ما در تئاتر جایی بدهکار نیستیم و اگر بدهی بوده پرداخت شده است چرا که این جشنواره مدیریت شده است.
وی با اشاره به بودجه 35 میلیارد تومانی فرهنگی استان که تاکنون اختصاص نیافته است، گفت: بخشی از این بودجه پرداخت شده و بخشی از این بودجه به دلایل مختلف تاکنون پرداخت نشده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدان در پایان تصریح کرد: عرصه هنر نیازمند سالم‌ترین فضاست و هرکس تخطی کرده و به خطوط قرمز نظام توجه نکند باید جوابگو باشد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول