اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سمنان خبر داد:

کاهش نرخ بیکاری از 12 به 7 درصد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان اعلام کرد: قرار است در برنامه پنجم توسعه، نرخ بیکاری در کشور از 12 به هفت درصد کاهش یابد.

کاهش نرخ بیکاری از 12 به 7 درصد
مفید غلامی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: کل صادرات استان سمنان در سال گذشته 100 میلیون دلار بوده که رقم اندکی است و نشان می‏دهد که صنایع ما درون‏گرا هستند و تولیدات بیشتر در داخل کشور مصرف می‏شود.
غلامی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی صنایع ما این است که هنوز نتوانسته‏اند خودشان را از این درون‏گرایی خارج کنند.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان ادامه داد: قرار است در برنامه پنجم توسعه نرخ بیکاری از 12 درصد به هفت درصد برسد.
غلامی تصریح کرد: در سال جاری تعهد استان سمنان برای ایجاد اشتغال بالای 18 هزار نفر است و تقریباً توانسته‏ایم با وضع موجود، نزدیک به 30 درصد از تعهدات خود را اجرایی کنیم.
وی با اشاره به برگزاری سرشماری نفوس و مسکن در سال 90 گفت: تمام ساماندهی‏ها در این زمینه شکل گرفته و آموزش‏های لازم در حال انجام است.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان تاکید کرد: در حال حاضر نزدیک به یک هزار نفر در استان سمنان درگیر امر سرشماری نفوس و مسکن هستند و ستاد سرشماری نیز شکل گرفته است.
غلامی افزود: امیدواریم با همکاری تمام مقامات و مردم در موعد مقرر کار سرشماری به خوبی شکل بگیرد و همچنین از مردم می‏خواهیم که در زمینه ارایه اطلاعات صحیح به ماموران سرشماری کمال همکاری را داشته باشند زیرا اگر اطلاعات نادرست ارایه شود، اصل هدف با مشکل مواجه خواهد شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تسهیلات خوبی به صنعت‏گران داده شده و حمایت‏های بی‏شائبه‏ای از آنها صورت گرفته است.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان ادامه داد: همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز برای حمایت از صنعت‏گران بسترهای مناسبی را تدوین کرده است.
غلامی ادامه داد: بند 28 قانون بودجه نیز تسهیلات خوبی را برای صنعت‏گران فراهم کرده است و صنایع استان سمنان باید به خود بیایند و تنها به داخل نگاه نداشته باشند.
معاون برنامه‏ریزی استاندار سمنان با بیان اینکه در حال حاضر حجم صادرات کشورمان نسبت به ترکیه خوب نیست، ادامه داد: ترکیه سالانه 200 میلیارد دلار صادرات دارد؛ اما صادرات ایران 50 میلیارد دلار است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول