اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان:

ارتقای آموزش‌های فنی حرفه‌ای بسترساز رفع بیکاری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان ارتقای آموزش‌های حرفه‌ای را بسترساز رفع بیکاری در جامعه خواند و گفت: ارتقای این آموزش‌ها بستر ورد جوانان به بازار کار و اشتغال را فراهم می‌کند.

ارتقای آموزش‌های فنی حرفه‌ای بسترساز رفع بیکاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی بعد از ظهر امروز در جمع مربیان و کارکنان مر کز آموزش فنی و حرفه‌ای 22 گولان مریوان، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار توجه به مهارت‌آموزی و تقویت هرچه بیشتر این بخش در جامعه است.
وی تصریح کرد: تا زمانی که دانش نظری و تئوری به عمل تبدیل و این توانایی به اعتماد به نفس و کسب مهارت در فرد مبدل نشود، اشتغال مولد و پایدار در جامعه به وجود نمی‌آید.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: بدون شک ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گام ارزنده‌ای در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی نیروهای جویای کار است.
احمدی از بیکاری به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم این استان به ویژه جوانان نام برد و افزود: ارائه آموزش‌های لازم و مورد نیاز بازار کار، عامل موثری در کاهش نرخ بیکاری در کردستان خواهد بود.
وی افزود: تلاش در راستای ایجاد اشتغال با تربیت نیروهای توانمند و متخصص در این استان از اولویت‌های کاری ما در سازمان فنی و حرفه‌ای کردستان است.
 به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به عنوان زمینه شکل‌گیری فرهنگ کارمحوری در جامعه تلقی شود. 
احمدی حمایت و مساعدت بیش از پیش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای توسعه و گسترش فرهنگ مهارت آموزی در جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ارائه این آموزش‌ها با توجه به نیاز جامعه بستر را برای ورد جوانان به بازارکار فراهم می‌کند.
وی از راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای واحد خواهران شهرستان مریوان در آینده نزدیک خبرداد و گفت: در حال حاضرعلاوه بر مرکز مهارت آموزی ثابت دولتی در شهرستان مریوان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسط تیم‌های سیار روستایی به روستائیان و در زندان و پادگان این شهرستان ارائه می‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول