اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان قزوین خبر داد:

احداث 80 کیلومتر بزرگراه در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان قزوین گفت: در راستای رشد و توسعه استان قزوین، احداث 80 کیلومتر بزرگراه در این استان آغاز شده است.

احداث 80 کیلومتر بزرگراه در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد امین نصراللهی زاده پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران با نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: استان قزوین یکی از استان‌های با اهمیت کشور است و از لحاظ جمعیت و مساحت در حد متوسط ولی از دو جهت، استانی بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: قزوین استانی شهیدپرور است و شخصیت‌های بزرگی چون شهید بابایی، شهید رجایی و مرحوم ابوترابی متعلق به این استان هستند و همین امر نیز مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.
مدیرکل راه و ترابری استان قزوین با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان افزود: استان قزوین کریدور ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است و ترافیک 9 استان به صورت مستقیم از این استان عبور می‌کند و از لحاظ گردنه‌ها و کوهستانی بودن استان با اهمیت کشور است از این‌رو کوچکترین کوتاهی ممکن است خساراتی جانی و مالی را تحمیل کند.
وی عنوان کرد: محورهای پرترافیک کشور نظیر قزوین - کرج و قزوین - رشت در این استان واقع است و در این راه‌ها با وجود اینکه حجم خودروها هر سال دو برابر شده است ولی کاهش تصادفات را شاهد بوده‌ایم.
نصراللهی زاده اعلام کرد: در سه سال اخیر، استان قزوین در کشور رتبه نخست را در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته است و در پنج ماهه نخست سال جاری نیز تصادفات در استان 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
وی با اشاره به احداث بزرگراه در استان تصریح کرد: در راستای رشد و توسعه استان احداث 80 کیلومتر بزرگراه در استان آغاز شده که یکی از راه‌های پرخطر استان محور بوئین زهرا همدان بود که 14 کیلومتر آن در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین محور قزوین- الموت - تنکابن از برکات سفر رهبری و دولت به استان در حال انجام است.
مدیرکل راه و ترابری استان قزوین یادآور شد: همچنین در دو سال گذشته حدود 4 میلیارد تومان تجهیزات و ماشین‌آلات خارجی پیشرفته خریداری شده است که به دلیل اهمیت جان مردم بهترین نوع تجهیزات تهیه شده است.
وی خاطر نشان کرد: 31 نوع حادثه در دنیا شناسایی شده که عمده این حوادث در کشور ما نیز رخ می‌دهد و در بحث حوادث جاده‌ای لازم است فرهنگ‌ساز صورت گیرد زیرا برخی حوادث رانندگی ناشی از سرعت بالا و خواب‌آلودگی است.
در ادامه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه حوادثی هستند که انسان کمتر در وقوع آنها دخالت دارد به ویژه زلزله و آتشفشان ولی در بروز برخی از حوادث تأثیر انسان دیده می‌شود به طوری آتش‌سوزی‌های عظیم و یا ریز گردها در اثر فعالیت نابجای انسان در طبیعت است.
علی فرهادی افزود: میزان تلفات طبیعت توسط انسان‌ها و خسارت‌های وارده در سال‌های اخیر افزایش یافته است و بحران‌هایی در جوامع بشری اعلام شد که باید به آنها پرداخته شود و در مدیریت‌ها مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: یک بحران، بحران آب است که ما شاهد اسراف آب هستیم به طوری که مصرف سرانه هر نفر 200 لیتر است در صورتی که باید رقمی بسیار پایین‌تر از این مقدار باشد؛ بحران دیگر بحران غذا است که استفاده نابجا در خصوص مواد غذایی نیز وجود دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: بحران دیگر، بحران انرژی است که در این حوزه نیز استفاده بی‌رویه از انرژی را شاهد هستیم و بحران دیگری که جامعه بشری با آن روبروست، بحران جمعیت است به طوری که دنیا دارد به جایی می‌رسد که انفجار جمعیت رخ می‌هد و این امر نیز استفاده بی‌رویه از طبیعت را به دنبال دارد.
وی با اشاره به ارزش بالای منابع طبیعی توضیح داد: ما باید در راستای کنترل بحران‌ها هزینه کنیم و بر استفاده از منابع طبیعی مدیریت داشته باشیم بدانیم آب، خاک و غیره ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارند و ما انسان‌ها این ارزش را در نظر نگرفته و همین امر موجب بحران می‌شود.
فرهادی گفت: ما 30 سال است که در کشور خشکسالی داریم و استفاده نابه جا از طبیعت موجب شده تا بیابان‌زایی شود و سالانه شاهد از بین رفتن درصدی از جنگل‌های دنیا هستیم و سرانه جنگل نیز در ایران هشت دهم درصد است که در استان قزوین این عدد پایین‌تر است و باید توجه داشته باشیم زمانی که فضای سبز را افزایش دهیم این موضوع در آب و هوا اثرگذار است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول