اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی:

تعریض بزرگراه گام بزرگ خدمت‌رسانی دولت به ورامین بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دولت در راستای تعریض بزرگراه ری‌‌ ورامین گفت: تعریض بزرگراه ری ورامین گام بزرگ خدمت‌رسانی دولت به ورامین بود.

تعریض بزرگراه گام بزرگ خدمت‌رسانی دولت به ورامین بود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعتی پیش سید حسین نقوی حسینی در مراسم افتتاح پروژه ملی بزرگراه ورامین ری که با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرک قلعه‌نو برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت با اشاره به اقدامات خوب دولت در راستای پروژه ملی ۸ خطه محور ری ورامین گفت: شهرستان‌های ورامین و پیشوا بیش از 800 هزار نفر جمعیت دارند و تنها راه تردد آنها به تهران بزرگراه ری ورامین است و در شبانه روز 150 هزار تردد در این مسیر صورت می‌گیرد و همچین راه‌هایی جوابگو نیست و جان مردم در خطر است.
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطرات محور ری ورامین افزود: قبل از هشت خطه شدن این محور در سال 85، 140 نفر در این مسیر جان دادند.
وی در ادامه با بیان اینکه با عنایت دولت نهم و دهم محور ری‌ـ ورامین به مسیر هشت خطه ارتقا یافته است، عنوان کرد: ساخت این بزرگراه هشت خطه براساس آخرین استانداردها گام بزرگی برای منطقه است.
نقوی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به چشم اندازی که برای شهرستان‌های ورامین و پیشوا تعریف شده است در چشم انداز 20 ساله بیش از دو میلیون نفر در این مناطق باید سکنی گزینند که از همین الان باید به فکر راه‌های امن‌تر باشیم. 
نماینده مردم ورامین و پیشوا با تاکید بر پیگیری مترو ورامین گفت: برای مترو شهرستان نیز اقدامات خوبی انجام شده است و با دستور رئیس جمهور ساخت مترو ورامین از قطار شهری به مترو واگذار شد.
وی از اعلام آمادگی مترو تهران برای اجرایی شدن مترو ورامین تا پایان سال خبر داد و افزود: مترو نیز اعلام آمادگی کرده تا پایان سال آینده طرح مترو ورامین را انجام شود.
نقوی همچنین به اشاره به پایان یافتن مطالعات آزاد راه ری‌‌ـ ورامین خاطرنشان کرد: مطالعات آزاد راه تهران به ورامین نیز در سال 85 به پایان رسیده است و چون این طرح باید برای اجرا به بخش خصوصی واگذار شود باید زمینه عملیاتی شدن آن فراهم شود.
نماینده مردم ورامین رخداد سه موضوع ویژه برای شهرستان ورامین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: فرمانداری ویژه ورامین و شهرستان شدن پیشوا در توسعه شهرستان‌ها موثر است و طرح شهرستان شدن قرچک نیز به کمیسیون سیاسی دولت ارسال شده است و تصویب منطقه ویژه نیز در این شهرستان تحولات زیادی ایجاد می‌کند و سومین رخداد تصویب منطقه ویژه اقتصادی برای ورامین بود.
پروژه هشت خطه محور ری‌ ورامین از مصوبات دور اول سفرهای ریاست جمهوری و از پروژه‌های بزرگ و مهم اداره کل راه و ترابری استان تهران بود که نهایتا صبح فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی، مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح می‌شود.
طول این محور 15 کیلومتر و عرض آن در حال حاضر به 60/37 متر با هشت خط حرکتی ارتقا یافته و در مسیر اجرای پروژه یک دستگاه دور برگردان و یک پل بزرگ احداث شده است.
افزایش زمان اجرای پروژه، تعداد زیاد معارضان بوده به گونه‌ای که برای رفع و آزادسازی معارضان 18 میلیارد ریال هزینه شده است.
هزینه اجرای پروژه به جز هزینه آزادسازی معارضان 210 میلیارد ریال بوده و با بهره برداری از این پروژه تردد ایمن و روان روزانه 150 هزار تردد از مسیر ری ورامین میسر می‌شود.
عملیات خاکی یک میلیون و 29 هزار مترمکعب، بتن‌ریزی 11هزار مترمکعب، میلگرد 185هزار کیلوگرم، اساس و زیر اساس 171 هزار مترمکعب و آسفالت 120هزار تن از جمله مواردی است که در این پروژه مصرف شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول