اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال؛

طول بزرگراه‌های کردستان به 100 کیلومتر افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان کردستان از برنامه‌ریزی برای افزایش طول بزرگراه‌های این استان خبر داد و گفت: تا پایان امسال طول بزرگ‌راه‌های کردستان به 100 کیلومتر افزایش خواهد یافت.

طول بزرگراه‌های کردستان به 100 کیلومتر افزایش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطاالله قادری قبل از ظهر امروز در برنامه تجلیل از نمونه‌های ترافیکی کردستان در سنندج، اظهار داشت: در حال حاضر 60 کیلومتر بزرگراه در این استان وجود دارد که ساخت 40 کیلومتر دیگر در برنامه امسال هدفگذاری شده است.
به گفته مدیرکل راه و ترابری کردستان، افزایش بزرگراه‌ها از برنامه‌های میان‌مدت این اداره‌کل است که در حال حاضر قطعاتی در قالب بزرگراه‌های کرمانشاه ـ میاندوآب و بیجار ـ زنجان و همدان ـ سنندج در حال ساخت است.
قادری پیشرفت و تحقق این قطعات را در گرو تخصیص به موقع اعتبارات دانست و تصریح کرد: این قطعات اکنون با پیشرفت قابل توجهی در حال ساخت هستند و با تخصیص به موقع اعتبارات در زمان معین شده از آنها بهره‌برداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه ساخت راه‌های مواصلاتی در استان کردستان در مقایسه با سایر استان‌ها سخت‌تر و هزینه‌برتر است گفت: اما همت اداره‌کل راه و ترابری این سختی‌ها را تسهیل کرده است.
مدیرکل راه و ترابری کردستان در ادامه ایجاد باندهای کندرو و نصب چراغ‌های روشنایی در گردنه‌های محورهای مواصلاتی را از برنامه‌های کوتاه مدت این اداره‌کل نام برد و گفت: ایجاد باندهای کندرو در گردنه صلوات‌آباد، مسیر سنندج ـ کامیاران و همچنین سنندج ـ دیواندره بر اساس این برنامه‌ریزی است.
قادری همچنین از آسفالت 476 کیلومتر از راه‌های روستایی در طول 2 سال گذشته خبر داد و افزود: امسال نیز تاکنون 126 کیلومتر از راه‌های روستایی کردستان آسفالت شده است.
وی در پایان به پیشرفت 30 درصدی پروژه راه‌آهن سنندج ـ همدان اشاره کرد و گفت: اتمام این پروژه به اختصاص اعتبارات نیاز دارد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول