اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

بازگشت به رهنمودهای قرآن بیش از هر زمان ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به بیداری اسلامی در منطقه، بازگشت به فرامین و رهنمودهای قرآن کریم بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

بازگشت به رهنمودهای قرآن بیش از هر زمان ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، سردار محمد غفاری در نخستین نشست ستاد برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف اظهار داشت: قرآن برنامه زندگی ماست و عزت و اقتدار ملت ایران ناشی از رویکرد جدید به قرآن و اجرای فرمان پیامبر اسلام(ص) در ارتباط با حدیث ثقلین است.
وی ضمن بررسی نحوه فعالیت کمیته‌های مختلف این ستاد برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف افزود: اعضای ستاد برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن اگر می‌خواهند فرمایش رهبر معظم انقلاب محقق شود، در عین فرهنگ‌سازی برای سازمان‌های مختلف، توجه کنند این امر را به عنوان مأموریتی برای خود تعریف کرده و نصب العین قرار دهند.
غفاری، ایجاد تشکلی عالی ورسمی برای پوشش فعالیت‌های قرآنی در راستای منویات رهبری را ضروری دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی زمانی اثرگذار است که برآیند حضور همه نهادها و سازمان‌ها باشد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی ابراز داشت: امروز سایه ولایت و امامت در قالب ولایت فقیه بر سر ما گسترده است و قرآن به عنوان کتاب عملی زندگی مورد توجه قرار دارد. در حالی که در برخی کشورهای اسلامی با وجود برخورداری از حافظان بسیار، نشانی از عزت و اقتدار نیست چراکه نگاهشان به قرآن در حد صوری است.
غفاری تأکید کرد: فعالیت ستاد برگزاری مسابقات قرآن باید به صورت مستمر و در سطحی عالی و کشوری دنبال شده و تلاش شود امسال تعداد شرکت‌کنندگان افزایش قابل توجهی داشته است.
در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اهتمام رهبر معظم انقلاب نسبت به مهجوریت زدایی قرآن افزود: تفاوت این دوره از مسابقات با دوره‌های گذشته، تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب مبنی بر همت جدی در تربیت حافظان قرآن است که نهضت جدی و فراگیر و موثر همه دستگاه‌ها را در رابطه با قران کریم می‌طلبد.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی از استان‌های پیشرو در این عرصه است، اظهار داشت: از مجموعه امتیازات قرآنی استان، این است فعالیت‌های قرآنی در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی علاوه بر دستگاه‌های فرهنگی بصورت جدی و موثر وجود دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول