اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری:

قرآن زمینه‌ساز هدایت بشریت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: قرآن زمینه‌ساز هدایت بشریت از ظلمت به نور و روشنایی است.

قرآن زمینه‌ساز هدایت بشریت است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام کریم سرافراز عصر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن ویژه همسران و فرزندان پاسدار سپاه استان در مجتمع لاله شهرکرد، اظهار داشت: قرآن را باید از اهل آن که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و حاملان و عاملان این کتاب آسمانی هستند، بشنوید.
وی با بیان اینکه قرائت، حفظ و تفسیر قرآن نیکوست، گفت: مهم‌تر از اینها آشنایی با مفاهیم قرآنی و عمل به دستورات آن است.
سرافراز با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، ادامه داد: بهترین راه زندگی و صراط سعادت ابدی تمسک به قرآن کریم و اهل بیت رسول گرامی اسلام(ص) است.
نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری انسان‌ها را بر اساس اهمیت دادن به قرآن به چهار دسته تقسیم کرد و گفت: دسته‌ای پس از پیامبر گرامی اسلام(ص)، همه چیز را تمام شده دانستند و به گذشته و جاهلیت خود پرداختند که برهمین اساس سقوط شکننده‌ای نیز داشتند.
وی افزود: دسته دوم کسانی بودند که با شعار باطل و انحرافی "حسبنا کتاب الله" پیش رفتند و خسران و ضرر ابدی را نصیب خود کردند.
سرافراز با اشاره به مسیر انتخابی دسته سوم، گفت: دسته سوم با کنار گذاشتن قرآن، پنداشتند دوستدار اهل بیت بودن راه سعادت است، اما گروه چهارم عاملان به قرآن و پیروان اهل بیت و اولوالامر بوده که رستگاران واقعی این گروه هستند.
وی با توصیه به انس با قرآن مجید،  تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات نشر و ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد رقابت ارزشمند به منظور شناسایی نخبگان قرآنی و ارتقای آنها است.
نماینده ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری قرآن کریم را کلام بی‌نظیر خداوند دانست و افزود: مخاطب قرآن بین تمام موجودات انسان است که نشان از اهمیت خلقت انسان دارد.
وی با بیان اینکه قرآن کریم سخن بی‌مانند و مطلق خداوند متعال است و انسان نیز مخاطب خداوند برای وحی است، گفت: قرآن به عنوان کتاب آسمانی هر کس آن را قرائت کند به شدت مورد تأثیر آیات معنوی قرار می‌گیرد.
سرافراز ادامه داد: هیچگاه از خواندن قرآن خستگی و ملالت حاصل نمی‌شود و هر لحظه انسان را که دارای قلبی صاف باشد به طرف خود می‌کشاند.
مراسم اختتامیه مسابقات قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم ویژه همسران و فرزندان پاسدار سپاه استان برگزار شد که در پایان این مراسم از برگزیدگان این دوره از مسابقات با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول