اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دیوان حافظ پس از قرآن پرفروش‌ترین کتاب است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان ویژگی‌های بارز حافظ در شعر و ادب گفت: دیوان این شاعر نامی ایران طوری امروز در کشور علاقمند پیدا کرده است که پس از قرآن پرفروش‌ترین کتاب به شمار می‌رود.

دیوان حافظ پس از قرآن پرفروش‌ترین کتاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید محمد حسینی چهارشنبه ‌شب در مراسم بزرگداشت روز حافظ که در حضور شاعران داخلی و خارجی سخن می‌گفت، اظهار داشت: مردم زمانی که به دیوان حافظ تفأل می‌زنند، عقیده دارند که خدا از زبان لسان‌الغیب با آنان صحبت می‌کند.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری محفل شعر با حضور شاعران داخلی و خارجی در ایران اشاره کرد و بیان داشت: در این برنامه شاعران خارجی همواره در بیان و اشعار خود به معرفی ایران و تمجید از آن پرداختند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در این میان یک شاعر خانم که اهل قرقیزستان بود با بهره‌گیری از فرهنگ ایرانی حجاب را تمجید کرد و این در حالی بود که این شاعر و شاعران دیگر خارجی پیش از آن در تاثیر تبلیغات سوء مغرضان بودند.
حسینی همچنین به توجه این وزارتخانه در برگزاری مراسم بزرگداشت شاعران نامی دیگر در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: به جز سعدی و حافظ، که بی‌بدیل و شهره آفاق هستند، به دیگر شاعران نیز توجه خاصی شده و هر سال برنامه‌های ویژه‌ای برای شاعرانی مانند مولوی و عطار برگزار کرده‌ایم.
به گزارش فارس در این مراسم، تعدادی از کتب و تندیس‌هایی که به مناسبت گرامیداشت یادروز حافظ تهیه و تدوین شده بود توسط رئیس جمهور رونمایی شد.
مشاعره گروهی کودکان و شعرخوانی یک شاعر هندی به زبان هندی از دیگر برنامه‌های مراسم ویژه یادروز حافظ بود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول