اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس:

پشتیبانی از ولایت در رگ و خون مردم ازنا است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: پشتیبانی از ولایت و رهبری در رگ و خون مردم ازنا است.

پشتیبانی از ولایت در رگ و خون مردم ازنا است
به گزارش خبرگزاری فارس از ازنا، عزت‌الله دهقان عصر امروز در نخستین کنگره بزرگداشت امام‌زادگان زید و قاسم (ع) شهرستان ازنا از مردم این شهرستان به عنوان مردمی ولایی یاد کرد و گفت: مردم دیار لرستان و به طبع مردم شهرستان ازنا همیشه پشتیبان ولایت و رهبری بوده و هستند.
وی در ادامه به دو امام زاده ازنا اشاره کرد و اظهار داشت: روستای امام‌زاده قاسم در گذشته از حیث عالم پروری و فرهنگی بودن از دیگر روستاها در رتبه بالایی بوده است.
وی افزود: در رژیم منحوس پهلوی شیطنت‌هایی کردند که امام‌زادگان را در چشم مردم کوچک بگمارند اما به برکت وجود عالمان دینی و دین‌مداری مردم ولایت مدار روز به روز بر عظمت آن‌ها افزوده شد، که هر ساله مردم این خطه از کشور اسلامی به مناسبت‌های مختلف به زیارت این دو امام‌زاده گرامی مشرف می‌شوند.
در ادامه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ازنا گفت: شهرستان ازنا دارای موقوفات و امام‌زادگان فراوانی است، که در یک جمله اگر بخواهیم شهرستان ازنا را معرفی کنیم می‌توان گفت، شهر واقفان خیراندیش است، که دغدغه واقفان زدودن فقر و محرومیت از دیار پر خیر و برکت ازنا بوده است.
حجت اسلام مرتضی خاکباز یادآور شد: بنای تاریخی امام‌زادگان زید و قاسم(ع) متعلق به 850سال پیش است، که دو بزرگوار به نام زید و قاسم که با چهار پشت منسوب به امام حسن مجتبی(ع) هستند را در خود جای داده است.
وی افزود: این مکان مقدس در گذشته محلی برای یادگیری علوم دینی بوده که بزرگوارانی همچون آیت‌الله میرزا ابوالقاسم جاپلقی معروف به میرزای قمی صاحب کتاب قانون، آیت‌الله سید محمد شفیع جاپلقی، آیت‌الله ملا محمود منطقی و ده‌ها عالم بزرگوار کسب فیض کرده‌اند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول