اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل؛

کتابخانه شهید لاجوردی شهر گرمی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل کتابخانه مشارکتی شهید لاجوردی در شهر گرمی افتتاح شد.

کتابخانه شهید لاجوردی شهر گرمی افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح این کتابخانه در گرمی اظهار داشت: این کتابخانه با زیر بنای 80 متر مربع و 2 هزار و 500 جلد کتاب افتتاح شد و با راه‌اندازی آن تعداد کتابخانه‌های مشارکتی استان به 13 باب رسید.
جعفر نوع‌خواه اهداف ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی را تسهیل در دسترسی اقشار مختلف جامعه به کتاب و ترویج کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
این مسئول ادامه داد: منابع مکتوب مورد نیاز این کتابخانه‌ها توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به صورت سهمیه کتاب اختصاص می‌یابد.
نوع‌خواه خاطرنشان کرد: ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی که فضای مناسب برای ایجاد کتابخانه و ارائه خدمات کتابخانه‌های به عموم مردم را داشته باشند، ‌می‌توانند با انعقاد تفاهمنامه نسبت به ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی اقدام کنند.
وی یادآورشد: در این راستا از طریق فرمانداری‌های شهرستان‌ها با دهیاری‌ها نیز مکاتباتی انجام گرفته و در صورت تهیه فضای مناسب در روستاها نیز کتابخانه مشارکتی افتتاح می‌شود.
جعفر نوع‌خواه پس از پایان مراسم افتتاح کتابخانه مشارکتی شهید لاجوردی از کتابخانه عمومی شهید عزیزپور گرمی و محمد حسن شهریار بخش انگوت دیدن کرد.
این مسئول همچنین با حضور در روستاهای پر جمعیت و بخش‌های فاقد کتابخانه از مکان‌های در نظر گرفته شده برای ایجاد کتابخانه دیدن کرد.
وی اظهار داشت: تعداد کتابخانه عمومی گرمی نسبت به جمعیت آن ناکافی است و تلاش می‌کنیم با تامین زمین مناسب و جذب اعتبار لازم تعداد کتابخانه‌های این شهرستان را افزایش دهیم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول