اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول مناسب‌سازی معابر مازندران:

تنها ۳۰ درصد معابر مازندران مناسب‌سازی شده است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول مناسب‌سازی معابر مازندران گفت: فقط 30 درصد معابر مازندران مناسب‌سازی شده است.

تنها ۳۰ درصد معابر مازندران مناسب‌سازی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، عبدالرضا قلندری سه‌شنبه شب در  جلسه کمیته مناسب‌سازی معابر در فرمانداری نکا بیان داشت: هنوز برای مناسب‌سازی معابر، راه‌ها، مساجد، بانک‌ها و... فکر اساسی و اجرایی نشده است.
وی با بیان اینکه کشور ما از سال 88 عضو کنفدراسیون دفاع از معلولان در جامعه جهانی شده است، تصریح کرد: از آن زمان تاکنون ما هنوز شهری بدون مانع را جشن نگرفته‌ایم، در حالی که چین صدویکمین  شهر بدون مانع را جشن گرفته است و این مسئله بیانگر عدم نگاه مناسب‌سازی ما در جامعه است.
قلندری اظهار داشت: در شهرستان‌ها، شاید در بسیاری از موارد اقدام به مناسب‌سازی شده باشد، اما این مناسب‌سازی شاید تنها برای رفع تکلیف بوده چرا که در عمل در بسیاری از موارد از این  راه‌ها و معابر استفاده نمی‌شود.
وی یادآور شد: مناسب‌سازی معابر و  ادارات تنها مختص معلولان نیست و گروه بزرگ سالمندان، زنان باردار، جانبازان و ... را شامل می‌شود و براساس قانون تمام دستگاه‌ها موظف به مناسب‌سازی برای این افراد هستند.
کارشناس مسئول مناسب‌سازی معابر مازندران اضافه کرد: در بسیاری از موارد شهر ما ناتوان است در صورتی که باید قبول کنیم که معلول ناتوان نیست و اگر مناسب‌سازی انجام شود بسیاری از مشکلات این قشر برطرف می‌شود.
قلندری افزود: ما خیابان و معابر بدون مانع می‌خواهیم نه شهر بدون مانع و در این راستا باید تمام دستگاه‌ها به کمک ما شتافته و کمک کار ما باشند، چرا که بهزیستی تنها مسئول پیگیری این کار است و  بر  عملیاتی شدن کار نظارت ندارد.
وی ادامه داد: در اماکن دولتی، وجود آسانسور، ورودی‌های مناسب، رمپ‌های معلولان و سرویس بهداشتی مناسب از گزینه‌های مد نظر ماست که باید در ادارات دولتی به آن توجه شود و این مسائل رعایت شود تا معلولان ما با مشکل مواجه نشوند که البته همه این مسائل با همراهی و همگامی تمام دستگاه‌ها امکان‌پذیر است.
معاون فرماندار نکا نیز در ادامه این جلسه گفت: فکر مناسب‌سازی در همه دستگاه‌ها وجود دارد و باید راهکارهای مناسب‌سازی به‌درستی بررسی و پیاده شود.
نجات‌علی سلیمی اظهار داشت: مناسب سازی‌های مختلفی توسط شهرداری در سطح شهر نکا انجام شده که گامی برای مناسب‌سازی فعال است و با مشورت بهتر هم می‌شود.
وی وجود وسائط نقلیه مثل موتورسیکلت در معابر را از جمله مشکلات عدم مناسب‌سازی در معابر دانست و تصریح کرد: عبور خلاف این وسائط نقلیه در پیاده‌روها و پاساژها شاید یکی از دلایل عدم مناسب‌سازی صحیح باشد که امیدواریم با همفکری در آینده‌ای نزدیک این مشکلات رفع شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول