اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان یزد:

سالانه 2500 معلول به جمعیت یزد اضافه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی یزد گفت: سالانه 2هزار و 500 معلول به جمعیت معلولان استان یزد اضافه می‌شود.

سالانه 2500 معلول به جمعیت یزد اضافه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، محمدحسین رحیمی‌نسب صبح امروز در دیدار با امام جمعه ابرکوه اظهار داشت: سالانه شاهد ورود بیش از 2هزار و 500 معلول به جامعه معلولان استان یزد هستیم که این معلولیت‌ها ناشی از معلولیت‌های مادرزادی، تصادفات، حوادث و ... است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های بهزیستی استان یزد در سال جاری بیان کرد: تلاش ما در راستای کاهش ورودی با احساس ضرورت پیشگیری از ابتلا به معلولیت است.
رحیمی‌نسب تصریح کرد: در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها، آسیب‌های اجتماعی و محرومیت‌ها باید تلاش شود و متاسفانه در برنامه‌ریزی چندان به این مهم پرداخته نشده است.
وی افزود : اگر در این زمینه درست برنامه‌ریزی شود و با حمایت، ساز و کارها را دنبال کنیم، 80 درصد از این ورودی‌ها قابل کنترل است و می‌توان از فاجعه جلوگیری کرد.
رحیمی‌نسب اضافه کرد: موضوع دوم آسیب‌های اجتماعی است که در راستای بنیان‌کنی جامعه در حرکت است و بر همین اساس رهبری معظم هشدارهای پیاپی داده‌اند.
وی یادآور شد: بزرگترین آسیب‌ها طلاق است که از هر 10 ازدواج 3.5 طلاق به بهانه‌های واهی صورت می‌گیرد و سرانجام زن و مرد و اولاد حاصله از طلاق، جریانات منفی بسیاری را به دنبال خود دارند و بروز کینه‌ها گاهی منجر به قتل می‌شود ضمن آنکه کسی هم آنان را به همسری برنمی‌گزیند.
مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: عامل مهم و 70 درصدی طلاق مسئله اعتیاد است.
رحیمی‌نسب افزود: در بحث اعتیاد مردم و جوانان باید به مرحله بالای فرهنگی برسند و مواد مخدر را مانند سمی بدانند که موجب خودکشی است و از آن بپرهیزند چنانچه افاغنه که خود تولیدکننده مواد مخدر هستند، حاضر به مصرف آن نیستند.
وی با تاکید بر ضرورت پرداختن سیاست‌گذاران به امر پیشگیری به جای درمان گفت: در حوزه توانمندسازی افزایش خروجی داریم و تلاش داریم مددجو را در بهزیستی ماندگار نکنیم و توانمندسازی را در محورهای جسمی، اعتقادی، اخلاقی، اقتصادی و معنوی، بازپروری کنیم.
امام جمعه ابرکوه نیز در این دیدار با تشکر از حضور مدیرکل بهزیستی استان یزد در ابرکوه اظهار داشت: توصیه به سامان دادن ساختار مناسب مبلمان شهری برای معلولان و سالمندان یکی از موضوعاتی بوده که بر آن تاکنون تاکید داشته‌ و امیدوارم در سال جاری با پیگیری بهزیستی صورت اجرایی به خود بگیرد.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی همچنین بر ضرورت آموزش همگانی در رعایت احتیاط برای پیشگیری از اتفاقات و حوادثی که منجر به بروز معلولیت می‌شود تاکید کرد و از اینکه بهزیستی شهرستان توصیه امام جمعه را در برگزاری کلاس‌های آموزش و مشاوره زوجین جوان جدی گرفته و اجرایی کرده است، قدردانی کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول