اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان خبر داد:

اجرای 65 درصد از مصوبات کمیسیون مبارزه با قاچاق در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان از اجرای بیش از 65 درصد مصوبات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان خبر داد.

اجرای 65 درصد از مصوبات کمیسیون مبارزه با قاچاق در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده سه‌شنبه‌ شب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج، اظهارداشت: از نظر امنیت عمومی کردستان جزو استان‌های سبز کشور است.
وی تصریح کرد: احساس امنیت در میان مردم استان بر اساس نظرسنجی انجام شده نیروی انتظامی به مراتب ازسایر استان‌های کشور بیشتر است.
وی در ادامه به عملکرد و آمار جلسات برگزار شده کمیته‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق در استان اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال کمیته اطلاعات عملیات پنج جلسه، پیشگیر شش جلسه و کمیته فرهنگی تبلیغی هم شش جلسه را برگزار کرده است.
جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان در ادامه اعلام کرد: جمعا در نیمه نخست امسال این کمیسیون 84 جلسه برگزار کرده که تعداد جلسات برپا شده در شهرستان‌ها 39 جلسه بوده است.
حسن‌زاده فعالیت امسال این کمیسیون را نسبت به سال گذشته چشمگیر خواند و عنوان کرد: امسال کمیسیون 599 مصوبه داشت که این تعداد در مدت مشابه آن در سال گذشته 385 مصوبه بوده است.
وی تعداد جلسات برگزار شده کمیسیون شهرستان‌ها را در شش ماهه اول امسال با سال گذشته یکسان ذکر کرد و افزود: تعداد مصوبات کمیسیون شهرستان‌ها امسال 274 و سال 89،235 مصوبه بود.
این مقام مسئول اعلام کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از 65 درصد مصوبات کمیته‌ها مذکور در کمیسیون اجرایی شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در نیمه اول امسال 3 هزار و 746 پرونده وارده و 4 هزار و 147 پرونده مختومه در حوزه تعزیرات حکومتی داشتیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ادامه داد: ارزش ریالی محکومیت پرونده‌های مذکور بیش از 15 میلیارد و 496 میلیون ریال بوده که از این مقدار 3 میلیارد و 285 میلیون ریال آن وصول شد.
حسن‌زاده به بیان عملکرد کشفیات شش ماهه اول امسال فرماندهی انتظامی استان پرداخت و گفت: کشفیات مشروبات الکلی 34 درصد کاهش، کالا دخانی 45درصد کاهش، سوخت 55 درصد کاهش و دارو 28 درصد افزایش و لوازم خودرو 97 درصد کاهش داشته است.
وی در ادامه مطلب فوق افزود: کاهش کشفیات مذکور به دلیل عدم برخورد و کم‌توجهی نیروی انتظامی نبوده بلکه هزینه قاچاق به ویژه در ارتباط با مشروبات الکلی افزایش یافته و همچنین چندین باند اساسی و کلان هم توسط نیروی انتظامی شناسایی و از هم پاشیده شد.
وی تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای کشف شده توسط فرماندهی انتظامی در سال جاری 22 درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش داشته است.
جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان ادامه داد: از جمله عملکرد کشفیات فرماندهی مرزبانی استان در سال جاری شامل 48 مورد مهمات، 24 قبضه سلاح جنگی و شکاری، 19 عدد تجهیزات نظامی، 270 راس احشام و یک‌هزار و 143 کیلوگرم غلات و غیره است.
حسن‌زاده به عملکرد امسال کمرگ استان نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: تعداد پرونده قاچاق در گمرک استان یک‌هزار و 366 در نیمه اول سال گذشته و 595 پرونده هم در شش ماهه اول امسال بوده است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول