اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

فرهنگ‌سازی عمومی اولویت مبارزه با قاچاق کالا باشد

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان تحول در برنامه مبارزه با قاچاق کالای استان را ضروری خواند و گفت: فرهنگ‌سازی عمومی باید در اولویت راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا باشد.

فرهنگ‌سازی عمومی اولویت مبارزه با قاچاق کالا باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی صبح امروز در پنجمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سالن شهدای گمنام استانداری، اظهار داشت: انتظارات ما در حوزه مبارزه با قاچاق کالای استان به طور کامل برآورده نشده و امیدواریم با همت و همکاری تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط، در سال‌جاری شاهد تحول در این حوزه باشیم.
استاندار کردستان اضافه کرد: برخی اختلاف نظرها در مقوله مبارزه با قاچاق کالا موجب عدم هماهنگی و در نتیجه به سرانجام نرسیدن برنامه‌های مبارزه و برخورد با این معضل شده بنابراین لازم است در مرحله اول با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی عمومی با قاچاق کالا و ارز مبارزه شود.
وی توجیه بعضی نقاط ضعف از سوی برخی دستگاه‌ها را غیرقابل قبول دانست و اظهار داشت: عدم حضور مدیران کل در جلسات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به هیچ وجه قابل قبول نبوده و از این پس با مدیران خاطی برخورد خواهد شد.
شهبازی با اذعان به همکاری اکثر دستگاه‌ها و سازمان‌های استان با این کمیسیون ادامه داد: مسئولیت‌پذیری و تعهد کاری لازمه کار در هر سازمانی است لذا ضمن تقدیر از تلاش‌های اکثریت قریب به اتفاق اعضا، کم کاری و سهل‌انگاری در تحقق برنامه‌های این کمیسیون پذیرفته نیست.
استاندار کردستان با بیان این نکته که کوهستانی بودن مرزهای استان مبارزه با قاچاق را با دشواری‌های خاص خود مواجه کرده است، از نیروهای انتظامی، اداره گمرک و مرزبانی استان خواست به مانند گذشته و با برنامه‌ریزی هوشیارانه و دقیق‌تر تلاش کنند در نقاط صفر مرزی مانع قاچاق کالا و ارز به داخل استان شوند.
شهبازی خاطرنشان کرد: امروزه استکبار مبارزه خود علیه نظام اسلامی ما را بیش از پیش در پشت مرزهای کشور متمرکز کرده است و این نیاز به توجه دستگاه‌های فوق‌الذکر برای جلوگیری از قاچاق کالا را دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد اشتغال پایدار در استان و به خصوص در شهرهای مرزی را عاملی موثر در جلوگیری و مبارزه با معضل قاچاق دانست و اظهار داشت: امیدواریم همانگونه که استان کردستان در بسیاری از شاخص‌ها در سطح کشور نمونه است بتوانیم در سال‌های آینده در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز عملکرد قابل قبول تری داشته باشیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول