اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شناسایی کالاهای قاچاق اولویت‌دار؛

مبارزه با قاچاق در مرزهای کردستان تشدید می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی کردستان گفت: با اولویت‌بندی در نظر گرفته‌شده، مقابله با قاچاق در مرزهای کردستان تا بازارهای هدف نیز به شکل جدیتری ادامه پیدا میکند.

مبارزه با قاچاق در مرزهای کردستان تشدید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج فریبرز دهقان ظهر امروز در همایش پدیده قاچاق و کسب روزی حلال، با بیان اینکه در سنوات گذشته اقدامات چندانی در زمینه جمع‌آوری قاچاق کالا صورت نگرفته، اظهار داشت: در سال جاری 9 قلم کالا اولویت‌بندی شده‌اند و بنا بر تصمیم ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالای کشور این اقلام به مجامع امور صنفی معرفی شده که با جمع‌آوری آنها، این کالاها به اموال تملیکی منتقل و با صدور رای در تعزیرات جرایمی برای افراد متخلف تعیین می‌شود.
وی افزود: اقدامات گسترده‌ای برای کنترل قاچاق در مرزها انجام شده است و با اجرایی شدن این تصمیم، مقابله با قاچاق تا بازارهای هدف نیز به شکل جدی‌تری ادامه پیدا می‌کند.
دهقان پدیده قاچاق کالا را یکی از عوامل تعطیلی و رکود در واحدهای تولیدی دانست و افزود: قاچاق کالا در نهایت به کاهش اشتغالزایی می‌انجامد.
وی لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد دخانی، اسباب‌بازی، چای، تلفن همراه، البسه، کیف و کفش و طلا و جواهر ساخته شده  را اقلامی عنوان کرد که جمع‌آوری نمونه‌های قاچاق و بدون برچسب آنها در اولویت قرار گرفته‌اند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی کردستان به تشکیل گشت‌های بازرسی مشترک با ادارات و ارگان‌های ذیربط اشاره کرد و گفت: لیست اقلام شناسایی‌شده برای نظارت بیشتر استعلام شده تا مضرات این کالاها کاهش یابد.
به گفته دهقان لوازم آرایشی و بهداشتی علاوه بر ضررهای مالی و اقتصادی، سلامت عمومی جامعه را نیز به خطر می‌اندازد، لذا باید دقت بیشتری از سوی بازرسان در این مورد صورت گیرد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول