اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مهاجرت فرماندهی انتظامی گیلان خبر داد:

فعالیت 50 درصد اتباع خارجی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مهاجرت فرماندهی نیروی انتظامی گیلان از فعالیت 50 درصد اتباع خارجی مقیم این استان خبر داد و گفت: از این افراد، 300 نفر در محدوده منطقه آزاد انزلی فعالیت دارند.

فعالیت 50 درصد اتباع خارجی در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از  انزلی، محمد خوش‌خلقت عصر امروز در جلسه معرفی قوانین و مقررات مربوط به اتباع خارجی شاغل در منطقه آزاد انزلی، با تبریک ایام هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی حافظ و ضامن امنیت سرمایه‌گذاران و فعالان شاغل در استان به ویژه منطقه آزاد انزلی است.
وی با بیان اینکه بالغ بر 50 درصد از اتباع خارجی مقیم گیلان در بخش‌ها و شرکت‌های مختلف استان فعالیت دارند، تصریح کرد: این افراد در محدوده منطقه آزاد انزلی بیش از 300 نفر را شامل می‌شوند.
رئیس اداره مهاجرت فرماندهی انتظامی گیلان این موضوع را نشانه جایگاه منطقه آزاد انزلی در جذب و حضور سرمایه‌گذار خارجی در استان دانست.
وی اتباع و سرمایه‌گذاران خارجی را جزئی از بدنه تولیدی‌ و اقتصادی گیلان ارزیابی کرد و درباره اقدام‌های اداره مهاجرت فرماندهی انتظامی استان به اتباع خارجی، بیان داشت: تمام امور مربوط به تابعیت، ازدواج، ولادت، فوت، کنترل تردد، خدمات فرودگاهی به زائران و مسافران خارجی، صدور و تمدید روادید، اقامت و برخورد با اتباع غیر قانونی که بدون گذرنامه وارد کشور شده و یا بدون تمدید روادید در حال فعالیت هستند از مهم‌ترین اقدام‌هایی بوده که حوزه ‌فعالیت اداره مهاجرت را تشکیل می‌دهد.
خوش خلقت تصریح کرد: آمادگی هرگونه تعامل و ارائه خدمات در چارچوب مقررات قانونی برای تسهیل و تسریع امور مربوط به اتباع و سرمایه‌گذاران خارجی را داریم.
در ادامه این جلسه نمایندگان منطقه آزاد انزلی اظهار داشتند که نگاه سازمان منطقه آزاد انزلی به اتباع خارجی شاغل در محدوده این منطقه که در قالب سرمایه‌گذار و نیروی متخصص مشغول به فعالیت هستند صرفاً به عنوان یک سرمایه‌گذار نیست چرا که این افراد بخشی از ظرفیت‌های اتصال منطقه آزاد انزلی به دیگر سرمایه‌گذاران کشور خود بوده و هر یک از آنها می‌توانند به عنوان یک سفیر انعکاس دهنده واقعیت‌های امنیّت سرمایه‌گذاری و فعالیت تجاری در ایران و منطقه آزاد انزلی در سراسر جهان باشند.
این نشست از طرف واحد کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد انزلی و با حضور مدیران و نمایندگان شرکت‌های تولیدی و تجاری خارجی واقع در محدوده منطقه آزاد انزلی و نمایندگان این منطقه با هدف معرفی خدمات قابل ارائه به اتباع و سرمایه‌گذاران خارجی، ارائه دستاوردهای نیروی انتظامی، اطلاع‌رسانی قوانین، نحوه کار و ارتباط اتباع خارجی با اداره مهاجرت نیروی انتظامی و قوانین مرتبط با فعالیت اتباع خارجی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.
به گزارش فارس، تعداد 34 شرکت‌ ثبت شده با سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی فعالیت دارند که صاحبان و سرمایه‌گذاران ثبت کننده شرکت‌های خارجی ثبت شده در این منطقه دارای تابعیت کشورهای سوئد، انگلستان، روسیه، ترکمنستان، پاکستان، چین، کره جنوبی، آلمان، هند و آذربایجان هستند و میزان مشارکت و مالکیت سرمایه‌گذاران خارجی از 33 تا 100 درصد است.
همچنین مسئولان انتظامی گیلان در بازدید از شرکت‌های تولیدی خارجی فعال در محدوده منطقه آزاد انزلی از نزدیک در جریان نحوه فعالیت این شرکت‌ها قرار گرفتند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول